שאל את הרב

מה לעשות ..

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 07/11/11 19:03 י בחשון התשעב

שאלה

לכבוד הרב שלום רב , אני היתי רוצה לשמוע עצה מכבוד הרב כי אני לא יודעת מה להחליט . אני עכשיו לומדת בבית ספר דתי \ ממלכתי , עברתי לשם רק לפני שנה אני עכשיו בכתה יב' , מבית ספר חילוני בכלל ועברתי בגלל שבגיור אמרו לי שאני צריכה לעבור למסגרת דתית ולא כל כך ידעו לגבי בית ספר הזה כי הוא לא דתי 100% אבל בכל זאתי אישרו לי כי בשאר בתי ספר דתיים כמו (אולפנה ועוד) שאמא שלי חיפשה ושאלה לא היה מקום וכו' .. למעשה עכשיו אני בכתה יב' ואני פשוט לא יכולה לא רוצה זה לא מענין אותי המקצועות האלה שאני לומדת שם בשביל בגרות כמו אזרחות וכו' .. אני רוצה 100% דתי ולא דתי לפי דעתי כמו שאומרים , ואני פשוט לא רוצה להמשיך ללמוד שם כי יש שם הרבה בעיות כמו למשל קשה לשמור נגיעה (לא מבחינת יחסים או משהו ) אלה פשוט בטעות אפילו אפשר לגעת אחד בשני כי בשכבה שלנו אין הרבה ילדים אז גם בנים וגם בנות ביחד באותה כתה והחברה דתילונית כזאת וכד' ...... אני נשארת שם בגלל שכביכול הטענה של כולם זה שתיהיה לך בגרות לפחות (חשוב לציין שבשנה הזאת יש לי שנה אחרונה של הקלות כי אני עדיין נחשבת עולה חדשה ) כי את לא יודעת מה יהיה לך בחיים בהמשך וכו' .. אבל אני אומרת שזה בכלל לא שייך להגיד דבר כזה כי זה כמו שיגידו לי מה את לא יודעת מה יהיה לך בחיים אולי תצתרכי לעבוד בשבת , זה לא שייך בכלל אני לא משנה מה אף פעם לא יעבוד בשבת ואני אשמור שבת וכך גם עורך החיים שלי כדתיה חרדית ולכן לפי זה או שאני יהיה עקרת בית או אתעסק במקצועות כמו מרצה בנושאי יהדות או טובלת במקווה וכו' .. אני יודעת שאני לא אשתמש בבגרויות כדי אחר כך ללכת ללמוד לימודי חול וכפירה בכדי שתיהיה לי משכורת גדולה . למדתי שגם כל רגע בחיי האדם מאד חשוב וצריך לנצל אותו כמו שצריך כי רק בעולם הזה ניתן לרכוש נצח נצחים כי זה כל התכלית לשמה באנו ובאמת שאין לנו זמן לבזבז כלל . לכן אני בבלבול ולא יודעת מה לעשות להעלות למדרשה השנה עכשיו או להשאר ביב' הזה , אמא שלי אומרת לי איך שאת חושבת שאת רוצה רק תחליטי ואמא שלי גם עברה גיור היא דתיה, ולכן אני היתי רוצה לשמוע מה יש לרב לומר בנושא ?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בחיים צריך להתקדם בהדרגה, אם קופצים גבוה מדי עלולים ליפול ולקבל מכה חזקה.

ככל שמדובר בדברים מורכבים ומסובכים - שיש בהם מטען רגשי, כך צריך לטפל בהם בעדינות ובזהירות.
שינויים קיצוניים עלולים להיות קשים והרסניים.

אני סבור שלא כדאי לך לעשות שינויים קיצוניים ומידיים. עדיף שתשארי במקום שלך עד סוף השנה, תשתדלי כמובן לשמור עצמך בצניעות ולהתרחק מכל תקלה של נגיעה וכד' (זה לא כל כך קשה מפני שהאיסור הוא על נגיעה בכוונה).

תנצלי היטב את כל הזמן שמחוץ לבית הספר. תחפשי שעורים וכד' לשעות שאחרי הלימודים - אחר הצהרים והערב - כך תוכלי למלא עצמך בתורה ויראה מבלי לעבור בית ספר.
גם את הבגרויות כדאי לך לעשות בצורה מסודרת מפני שאינך יכולה לדעת היום כל מה שיעסיק אותך בעוד חמש או עשר שנים. כדאי לעשות את כל הבגרויות (גם ללא מאמץ עילאי) מפני שחשוב לאדם שתהיה לו זכרות לבגרות.

כתבות נוספות