שאל את הרב

מה הגדולה בנבואות שהתגשמו? - 2

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 03/11/03 07:48 ח בחשון התשסד

שאלה

בס"ד

שלום וברכה!!!

המשך תשובה

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=26324

תשובה

בס"ד

לשואל שלום וברכה !

נבואה היא ביטוי של המפגש של הנביא עם הנוכחות האלוקית. אנו כיום לא מכירים מציאות כזו, אך הנבואה המגע הישיר עם האלוקות הוא הטבע שלנו. הרב קוק כותב שזה לא חסרון בשלמות שאיננו נביאים, אלא זו מחלה רצינית מאוד ומום קשה מאוד בבריאותינו הטבעית.
הטבע של האיש הישראלי הוא להיפגש באופן ישיר עם הנוכחות של אור ה'.

הגמרא אומרת שלישראל היו מליון ומאתיים אלף נביאים, כולם הצליחו לחשוף את קול ה' מבעת לחשכת המציאות, אך רק נבואות הנצרכות לעתיד נכתבו.

כאשר מישהו אומר משהו: טענה, או גילוי עתידות או איזו מחשבה הבאה מעצמו, השפעת דבריו היא זניחה ביותר. אך כאשר נביא מגלה את סוד ה' למציאות מתוך מפגש ישיר וחי עם הקב"ה אזי דיבורו נותן אמונה ונותן חיים לאדם הנפגש איתו.

עם ישראל יצא לגלות של 2000 שנה. בתוך גלות זו הוא נפגש אין ספור פעמים בכוחות הייאוש החידלון והמוות.
נבואת הנביאים מתוך שבאה ממקום אמיתי כל כך גילתה בעמ"י כוחות אין סופיים של אמונה, תקווה וחירות גדולה אף בהיותם בגלות.

רבים מעמי העולם ניסו לייאש ולהשפיל את עמ"י אך כוח דיבורם של הנביאים פעל את פעולתו עד שאכן חלק מהנבואות הוגשמו לעיני דורנו ממש.

אתה כותב: "אני איני מבין מדוע כ"כ מתרגשים כאשר רואים איך נבואות הנביאים מתגשמת … ". כמובן כאשר קוראים את נבואת הנביאים מתוך הסתכלות סתמית שהם דיברו בכלליות, בלי דיוקים מתוך עצמם, וכדומה אז כמובן שלא מתחברים אל הנביא, אלא מתחברים אל טקסט קר וחסר חשיבות, אך התנ"ך אינו מסמך היסטורי ואינו ספר אגדות, התנ"ך הוא ספר שאמור להוביל אותנו עם מפגש חי עם ריבונו של עולם, והקריאה בו צריכה להיות בהתאם.

אתה שואל – מה פה הגדולה ?

אם תקרא את הנבואות מתוך גדלות, תיפגש עם גדולה חיה וקיימת באמת.

במקום לחפש את ההתפעלות מתוך התגשמות הנבואה נסה לחפש את ההתפעלות מתוך שדבר כזה הנקרא נבואה בכלל קורה, שאכן היה קשר עם האלוקות, עם ריבונו של עולם וההתפעלות היותר גדולה שבדבר הזה עוד יכול לקרות לנו בקרוב !

כל טוב.

כתבות נוספות