שאל את הרב

מה הבעיה ב"להעביר צחוקים" עם בנים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 25/12/01 09:38 י בטבת התשסב

שאלה

מה הבעיה בלשבת ו"להעביר צחוקים" עם בנים (מעורב)? מה יכולה להיות הבעיה

בלהתחרפן איתם? אם זה לא צנוע, אז למה?! למה רבנים כ"כ מתנגדים לחברה מעורבת?!

תשובה

שלום לך,
הקשר והאהבה בין גבר לאשה הוא דבר גדול וחשוב, שהתורה וחז"ל מאריכים בשבחם, והמצוה הראשונה בתורה היא "פרו ורבו". חז"ל אומרים שאדם בלי אשה הוא חצי אדם, ויש עוד דוגמאות רבות.
הסיבה שאסור 'להעביר צחוקים' ולהתחרפן עם בנים, וליצור איתם קשר, היא שזו רדידות ופספוס של הקשר הנכון בין גברים לנשים. קשר אמיתי אינו מבוסס על מראה חיצוני או על הנאות פיזיות (שיש בקשר ובמגע עם בנים). הוא מתחיל מקשר נפשי, פנימי, שמתבטא כמובן גם בקשר פיזי. הקשר השלם על כל חלקיו קיים בנישואים. ברית עולם בין איש לאשה.
קשר לא צנוע עם בנים מרגיל את האדם לחיצוניות והתבוננות בדברים שהם לא העיקר. זה לא מקרה שבגיל צעיר יחסי בנים–בנות בנוים המון על הלבוש החיצוני, על צורת הדיבור, על הדאווינים וכדומה. ואם האדם מתרגל לכך, אז גם אח"כ כשיבוא להתחתן, יהיה לו קשה להתבונן על מה שחשוב באמת.
בנוסף, יש רגישות טהורה ויפה בקשר עם בן. קשר בוסרי שאינו בשל, בגיל צעיר, גורם לחספוס של הרגש הטבעי. כמו בדברים אחרים, למשל אלימות, שאדם שנחשף לאלימות, סף הרגישות שלו יורד וכבר לא מפריע לו לראות איך יורים בסרט והורגים מישהו, אח"כ כבר לא יזעזע אותו לראות מישהו מפרפר ביסורים וזועק, או אדם שרוצחים אותו באיטיות.
אני ממליץ לך לראות תשובות נוספות באתר של חברים מקשיבים, שמסבירים את הענין בצורה רחבה (למשל לגבי איסור נגיעה: https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=1939.

בהצלחה רבה
יונתן, חברים מקשיבים

כתבות נוספות