שאל את הרב

מדוע הקב''ה צריך אותי בעולם- מה הייעוד שלי ??.

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 21/03/10 11:51 ו בניסן התשע

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב.

אני בן 17 ,לומד בישיבה תיכונית, ויש לי שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן ואני לא מצליח לפטור אותה.

השאלה היא: מדוע הקב"ה צריך אותי מה משנה לו אם אני מניח תפילין, שומר שבת וכשרות ,או לחלופין עושה עברות.

מה זה מזיז לו הרי הוא כול יכול ואני אפס לעומתו.

כשאני מברך אותו בכול מיני מקומות בתפילה כשאני אומר ברוך השם הוא לא באמת צריך את הברכה שלי, להפך אני צריך את שלו.

מה הקב"ה צריך אותי בעולמו? כי יש לי יעוד?

הוא יכול למלה את תפקידי בעולם גם בלעדי הוא באמת צריך אותי כאן..

אני מקווה שהצלחתי להבהיר את שאלתי כמו שצריך.

תודה רבה מראש

יוני

תשובה

ב"ה


אחי יקירי ואהוב ליבי שלום.

שמחתי מאוד מאוד לקרוא את שאלתך .ורציתי להגיד לך תודה רבה רבה על המכתב .

ולמה אני כ"כ מודה לך?
מפני שבזכותך זכיתי ונזכרתי בימי נעורי כשהייתי בן 17 שנים ושאלתי את אותה שאלה. כמעט באותם מילים ואז זכרונותי הפליגו במנהרת הזמן אחורה כשביקשתי להפגש עם הרב שלי והוא (שיהיה בריא)הושיבנו לידו וביקש ממני שאצא למסע ארוך ומייגע ואז הוא שאל אם אנני מוכן (חשבתי שהוא מדבר על הטיול השנתי ועל מסע פסח בבנ"ע...) ורק אח"כ הבנתי שהוא מדבר על מסע החיים שלי שבעצם אני עדיין נמצא בו כעת (ועברו מאז 25 שנה...) גם בימים האלו אני עדיין שואל את עצמי ומלבן עם עצמי ומברר עם עצמי את השאלה : מה היעוד שלי בחיים ?? כל יום אני מקבל תשובה ששייכת לאותו היום ומחר אני אשאל את עצמי שוב את אותה שאלה ואשיב לעצמי שוב תשובה שיכולה להיות שונה מהתשובה של אתמול וכך כל יום ויום אני מתמודד עם השאלה ועם התשובה של אותו יום.

ומה בעצם אני רוצה לומר לך?

שאם נולדת להיות יהודי ואתה אח שלי ואח של עם ישראל הרי שיש לנו לכולנו יש יעוד משותף . היעוד הזה התחיל מעצם בריאת העולם כפי שנאמר " יצב גבולות עמים למספר בני ישראל..כי חלק ה' עמו יעקב חבל נחלתו" וכחלק מעם ישראל אנו חלק מהיעוד . וכל מעשה ולו הקטן ביותר יכול להרחיק אותנו או לקרב אותנו אל היעוד של העם היהודי.
כל יום ויום מזמן את הניסיונות של אותו היום ואת ההתמודדות של אותו היום של מנת שאוכל להעלות על הדרך הנכונה בחיים ולא לסטות ימין ושמאל.
זו מלאכה קשה וצריך בשבילה תפילה מעומק הלב להשם שיעזור שלא ניכשל ואם אדם מבקש עזרה הוא מקבל עזרה גדולה מאוד משמיים .השם אוהב אותך ומעוניין לסייע לך!! ורק תבקש ממנו- תתפלל אליו הוא אוהב לשמוע את קולך ואת פנייתך אליו .

הוא מחכה לך!!דבר איתו.

כל מה שכתבתי לך זה "בגדול" מכאן ואילך אתה חייב לשבת עם עצמיך וללמוד עם חברותא או עם רב מוסמך את הפרק הראשון והשני של ספר מסילת ישירים כי זו המסילה שיכולה להעלות אותך אל מסלול התשובה.


חיים טובים אחי יקירי,

עוזיאל אליהו

כתבות נוספות