שאל את הרב

מדוע אסור לאונן?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 08/01/02 09:34 כד בטבת התשסב

שאלה

אני יודע שאסור לאונן בגלל הוצאת זרע לבטלה, אבל, אני גם יודע, שזה שמאוננים לא גורם לפחות זרע כשגדלים, ולא גורם לפחות ילדים.

דבר שני- האם יש דרך שבא אוכל לגרום לעצמי להפסיק לאונן?

זה חשוב לי נורא.

תודה

תשובה


בס"ד

האוננות מרגילה את האדם ליהנות מעצמו בעוד שהקב"ה ברא את האדם בתור איש חברתי שמדבר עם אחרים, שחי במשפחה, שיש לו חברים, שיחיה פעם עם אשה. עכשיו כשאתה צעיר אתה מתרגל להתמקד בעצמך, וכל מנהג רע שאתה נוהג בו היום - הופך להיות הרגל שקשה להיפטר ממנו כשאתה גדול.

אם ההרגל הזה יישאר אצלך תמיד - לא תוכל להקים משפחה בריאה. תמיד יהיו לך סכסוכים עם אשתך, ילדיך והסביבה שלך כיון שאתה תתמקד בעצמך ואנשים לא סובלים אנשים שמתמקדים בעצמם.

זה לא רק בעיה חברתית, זו בעיה עם הקב"ה כיון שאדם שמתמקד בעצמו הוא מתנהג ההפך מכל התורה כולה שאומרת "ואהבת לרעך כמוך" זה כל התורה כולה.

זה גם הפך התורה שאומרת שאדם נועד לעשות משהו בחיים ולא להעביר אותם בטל – למה לך להתרגל לבזבז את כוחותיך לשווא ולבטלה. ואוננות היא בזבוז כוחות אלוקים לשווא.

נכון שזה "לא גורם לפחות זרע כשגדלים, ולא גורם לפחות ילדים" אבל אתה צריך לזכור כי לכל דבר גשמי בעולם הזה יש שורש רוחני. כמו שאי אפשר להתייחס לאדם כמו אל שישים קילו בשר, כל אחד מבין שיש לו נפש רוח ונשמה כך אי אפשר להתייחס ל"זרע" כמו אל סתם נוזל – יש לו שורש רוחני.

אדם שיש לו שני ילדים ויש לו אפשרות ללדת עוד עשרה לא יאמר "לא איכפת לי מהחיים של השניים, זה לא יפריע לי להביא עשרה ילדים בעתיד", כך גם הנושא הזה. ברור שיש הבדל בין זרע לבין בן אדם חי אבל זרע הוא התחלה של בן אדם ויש לו משהו מבן אדם חי. ולכן ההשוואה במקומה.

זכור! הכוח הזה - הוא הכוח הכי חזק שיש באדם. בכוח הזה אתה יכול ליצור קשר עם אשתך לעתיד. בעזרתו אתה יכול ליצור חיים חדשים – אם את הכוח הזה מבזבזים לחינם – הרבה כוחות אחרים שקשורים בו גם ילכו לחינם.

אחרי שמבינים את הבעיה, קל להבין את הדרך להשתחרר ממנה.

כתבות נוספות