שאל את הרב

למה ה' לא עונה לתפילות? - תשובה וסיפור

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 15/10/03 16:44 יט בתשרי התשסד

שאלה

בס"ד

שלום וברכה רב יקר!

אני אתחיל בכך שאני מאמינה באבינו שבשמים ולא יכולה לתאר את גדולתו וכוחו בעולם כי אי אפשר לתארו!

התפילות שאני מתפללת הן כבר לא תפילות עם כוונה, ויש לי בעיה אז אני פונה לה' ומתחננת שיעזור לי זה קורה שאני כבר על סף רגש שאני כבר לא יכולה יותר לסבול את זה אני פונה לה' מתחננת ובוכה ואפילו מדברת אבל הבקשה לבעיה שלי לא נענית.

למה הבקשה שלי לא נענית הרי אם הוא היה מגשים לי אותה אז ז"א יהיה פרסום שמו של ה' אני מתכוונת שאם הבעיה שלי תיפתר ע"י ה' אני יכולה לשכנע אחרים ולהגיד שה' חי וקיים!

כי הבעיה שלי ברורה לעין ואם יראו שאותה הבעיה נעלמה אז הם עצמם יבינו שה' עשה זאת!

אז למה בקשתי היחידה לא נענית ז"א שאם הבעיה תיפתר אז אני אהיה מאמינה גדולה יותר כי זה יהיה ברור שה' עשה לי את הטובה הזואת ואני אקיר לו טובה תמיד.

אני מצטערת אם הניסוח שלי לא תקין אבל אני כבר על סף יאוש ומחכה לתשובתך

תודה רבה כבוד הרב

תשובה

בס"ד

שמעי סיפור ששמעתי.

סיפר הרה"ג צבי יהודה זצוקל על יהודי שהיה חולה ל"ע במחלת עור קשה שעיוותה את כל מראה פניו. היהודי ניסה כוחו ברופאים ולא הלך לו.

בצר לו פנה אל הרה"ג אברהם יצחק הכהן קוק זצוק"ל והתחנן על נפשו. אחרי לחץ ותחינות מהחולה הכניסו הרב לחדר ונעל את הדלת.

סיפר הרב צבי יהודה כי הוא התבונן מחור המנעול וראה את הראי"ה קוק מוציא שורה של ספרים מארונו והתגלתה מאחריה עוד שורת ספרים.

מתוכם הוא הוציא ספר אחד, קרא מתוכו איזו תפילה ויחודי שמות והחולה הבריא. הוא יצא מחדרו של הרב כשעור פניו טהור ונקי ובריא כפני תינוק.

סיפר הרב צבי יהודה כי אחרי שיצאו מהחדר הוא הלך לראות איזה ספר זה היה וראה כי מדובר בספר "רזיאל המלאך".

אני מספר לך את זה כדי לדעת שיש כאלה שיש בכוח בתפילתם לשנות את מציאות העולם. ואולי צריך להתפלל בחזקה אל ה'. ואולי צריך סיוע של צדיקים שכוח תפילתם גדול יותר.

אינני יודע. אני באמת קטן מכדי להבין את שיקוליו של ה'. יכול להיות שהשיקול שאת אומרת הוא נכון רק צריך להתחזק בתפילה.

יכול להיות שהשיקול שלך לא נכון וצריך לתקן משהו אחר לפני התיקון הזה. אולי את לחוצה לכיון אחד ולא שמה לב שצריך לתקן משהו בסיסי בכיון אחר.

לפעמים התיקון הוא קרוב ורק צריך לתקן משהו קטן שמפריע. למה הדבר דומה למי שרוצה להפעיל את המקרר ולא פועל. התנור לא פועל. המזגן לא עובד. האור לא מאיר. והכל כל כך מפריע.
הוא מנסה ומנסה ולא מצליח להפעיל שום מכשיר. לפעמים הפתרון נמצא במפסק הראשי. שם משהו מנותק. פעולה אחת קטנה של חיבור במקום ההוא, ליד הדלת הראשית, פוטרת הרבה מהבעיות שבבית.

הסיפור הזה הוא גם משל וגם נמשל כי לפעמים המזוזה שאינה תקינה מפריעה. והתורה אמרה על המזוזה וכתבם על מזוזות ביתך ובשעריך - למען ירבו ימיכם וימי בניכם. ואם היא לא בסדר לגמרי או חלקית - אלוקים לא יכול להשפיע שפע גדול.

מתפלל שהקב"ה יענה לתפלתך מהרה - אמן

אם תרצי לכתוב את שמך ושם האמא שלך אנחנו נצרף לך תפילה והגולשים כאן יתפללו גם הם עבורך והקב"ה לא מואס בתפילת רבים.

כתבות נוספות