שאל את הרב

למה דתיים נהרגים בפיגועים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/01/02 16:49 יג בשבט התשסב

שאלה

שלום לך כבוד הרב.

שאלה זו מציקה לי כבר זמן רב ולפניך אף רב אחר

לא הצליח לענות לי על השאלה:

מדוע אנשים שומרי תורה ומצוות, אנשים

יראי שמיים ודתיים, נהרגים גם הם בפיגועים?

ולמרות שנסתרות דרכי האל, הייתי רוצה בכל זאת

לנסות ולדעת מדוע צריך אדם מסוים, שהוא נשמה טובה שמנסה לתקן, ללכת בדרכי התורה, לקפח את חייו בגלל מחבל נתעב שונא ישראל.

תודה על תשובתך.

תשובה

אין לי תשובה לשאלתך ואני חושב שלא כך צריך להיות, אנשים לא צריכים לההרג בדרכים בין אם הם מדוע "אנשים שומרי תורה ומצוות, אנשים יראי שמיים ודתיים" ובין אם לאו. אבל אלוקים ברא את העולם עם "בחירה חופשית" וכל אדם יכול לעשות "טוב" או "רע" ולצערי הרבה מנצלים את זה לרע.
אם תשאלי למה יש בחירה חופשית לאדם? על זה יותר קל לענות ותשובה על זה גם את יודעת.
מה שחשוס לזכור כי אי אפשר להטיל על ה' את כל הרע שעושים בני אדם.
אנחנו בטוחים שבסופו של דבר החשבון מתאזן, זאת אומרת שמי שנהרג שלא כדין - יפוצה באיזה שהיא דרך בעולם הבא. והנשמה תפוצה גם בעולם הזה בחשבון ארוך ושלם אם על ידי גלגול נוסף או בהעברת שארית החיים למישהו אחר, אלה דברים שקיימים ואין לי מושג איך הם מתרחשים. אני בודאי יודע שאלוקים מחשב את כל הפרטים הקטנים. את זה אני יודע מהסתכלות בעולם. שם רואים שכל הפרטים הקטנים בסופו של דבר מסתדרים עד הפרט האחרון ובדיוק של מאית ואלפית מילימטר.
גם הרע לא נהנה מרשעו ואת זה אפשר אפילו לראות בחוש.
אמנם צריך לזכור כי יש מצב בו הקב"ה שומר את הצדיקים ברמה השגחה כל כך גדולה כמו שעשה לחנניה מישאל ועזריה. שנזרקו לכבשן האם ויצאו חיים. אך זיכרי נא שגם הם כששאלו את חכמי הדור, הם נענו שיכנסו לאש על מנת שלא יעשה להם נס. על דעת זה נכנסו ויצאו בשלום.
לסיכום – צריך להלחם במחבלים בכל כוח. המצב הנורא הוא שכשאדם קופץ מהגג הוא נהרג וכשנותנים לרוצחים נשק הם הורגים ואי אפשר בשני המקרים לבא בתלונה לאלוקים. אפשר בהחלט לבוא בתלונה קשה לפוליטיקאים שחתמו על ההסכם הזה וגםלרבנים ו"אנשי רוח" שנתנו להם גיבוי והכשר רוחני ועדין לא חזרו בתשובה.

כתבות נוספות