שאל את הרב

למה אסור תנועת נוער מעורבת

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 14/01/02 04:48 א בשבט התשסב

שאלה

שלום. אני חניכה בבני עקיבא ואני קראתי את כל מה שכתבת בנודע לזה שאפילו דבר תורה משותף אסור. ואני רוצה לשאול- האם עש כדי כך אסור? כלומר- בכל זאת ה' ברא אותנו באותו עולם ואנחנו יודעים לשלוט ביצרים שלנו ואני לא מבינה למה אסור לי ללכת לבני עקיבא כי זה מעורב. רק רציתי לאמר שאני שומרת מצוות מאוד בקפדניות ואני לא "חפיפניקית". תענה לי.

תודה- עדי

תשובה

בס"ד

שלום

המציאות היא שונה ממה שאת חושבת.
הגמרא במסכת קידושין דף פא/א מספרת על כמה אנשים גדולים וחשובים שחשבו שאפשר לשלוט על היצר בקלילות, והתברר להם שזה קצת יותר קשה ממה שהם חשבו.
"רַבִּי מֵאִיר הֲוָה מִתְלוֹצֵץ בְּעוֹבְרֵי עֲבֵרָה, (מסביר רש"י - אומר שנקל הוא להתגבר על יצרו אם היו רוצים) יוֹמָא חֲדָא אִידְמִי לֵיהּ שָׂטָן כְּאִתְּתָא בְּהַךְ גִּיסָא דְּנַהֲרָא, (יום אחד נדמה לו כאשה מעבר השני של הנהר) לָא הֲוָה מַבְּרָא. (לא היתה מעבורת לעבור את נהר) נָקַט מִצְרָא וְקָא עָבַר. (ניתלה רבי מאיר על החבל המתוח משפת הנהר אל שפתו, והיו אוחז בו ועובר מצד לצד בסכנה לא קטנה כדי להגיע אל אותה אשה). כִּי מָטָא פַּלְגָא דְּמִצְרָא - שַׁבְקֵיהּ. (באמצע הנהר עזב אותו היצר) אָמַר, אִי לָאו דְּקָא מַכְרִיזִין בִּרְקִיעָא, הִזָהֲרוּ בְּרַבִּי מֵאִיר וְתוֹרָתוֹ, שַׁוִּיתִינְהוּ לְדָמָךְ כְּתַרְתֵּי מָעִי. (אמר לו היצר: אם לא שהיו מכריזים עליך בשמים הזהרו ברבי מאיר ובתורתו לא הייתי עוזב אותך והיה הדם שלך שווה שני מעות - שני שקל)
רַבִּי עֲקִיבָא הֲוָה מִתְלוֹצֵץ בְּעוֹבְרֵי עֲבֵרָה. יוֹמָא חֲדָא אִידְמִי לֵיהּ שָׂטָן כְּאִתְּתָא בְּרֵישׁ דִּיקְלָא. נַקְטֵיהּ לְדִיקְלָא וְקָא סָלִיק וְאָזִיל. כִּי מָטָא לְפַלְגֵיהּ דְּדִיקְלָא - שַׁבְקֵיהּ. אָמַר, אִי לָאו דְּמַכְרִיזֵי (עלך) בִּרְקִיעָא, הִזָהֲרוּ בְּרַבִּי עֲקִיבָא וְתוֹרָתוֹ, שַׁוִיתִין לְדָמָךְ כְּתַרְתֵּי מָעִי: (אותו סיפור כמו רבי מאיר רק שהאשה במקרה זה היתה על ראש עץ דקל)
הסיפורים הללו לא באו להוריד את מדרגתם של התנאים החשובים הללו אלה ללמד כי אין שום ביטוח לכך שאנחנו נשלוט ביצרינו.
הדברים שנכתבו לעיל אינם צריכים הוכחה בימינו.
כל אלו שחשבו ליצור חברה אחרת בלי להתיחס לכוחם של היצרים נכשלו בכל העוצמה האפשרית. החברה הקיבוצית הנפלאה קרסה. אין שום ערך שהם הציבו לעצמם שמצליח להתקיים בדור השני והשלישי. אבל הדבר שנכשל שם יותר מכל זה החינוך המיני. הם ניסו להקים חברה "נקיה" ואהבה אמיתית וכו וכו' והיום ה"פאבים" הם ענף רשמי בכל קיבוץ גדול שמכבד או לא מכבד את עצמו.
זה לא בגלל שהם התכוונו לטובה – זה בגלל שהם לא לקחו בחשבון שכשמגדלים בנים ובנות ביחד לא מבטלים את היצר אלא מעוררים אותו יותר ויותר.

כתבות נוספות