שאל את הרב

לימוד ביקרות המקרא

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 27/01/02 15:52 יד בשבט התשסב

שאלה

שלום הרב

רציתי לישאול אים יש איסור הילכתי או

אפילו אים יש בעיה "השקפתית"בלימודי תנך חילוני .

נ.ב וזאת לצורך נקודת בונוסים בקבלה לאוניברסיטאות .[בלימוד 5יחידות בגרות]

תשובה

בס"ד

שלום

איני מבין כל כך האם הכוונה ללימוד "ביקורת המקרא".

אם זאת כוונתך התשובה היא שלילית לחלוטין. הלימוד הזה הוא נסיון "לא רציני" להראות שהתורה היא לא רצינית.

ראשיתו של ה"מחקר" הזה נערך על ידי אנטישמים מוצהרים, שונאי ישראל גרמנים שרצו לעקור את ההילה של התנ"ך וההילה של עם ישראל בתור עם הספר.

בעקבותיהם באו (כרגיל) מלחכי הפינכה היהודים (שים לב לא כתבתי "יהודונים") ורצו להראות שגם הם משכילים לא פחות מהאצולה הגרמנית. גם הם הצטרפו לחגיגה.

אם אתה רוצה לראות את הרמה שלהם - קרא את דעותיהם ומאמריהם שנכתבו לפני חמישים שנה, ולא תאמין שאדם הקורא לעצמו פרופסור יכול להוציא מתחת ידו מילים כאלה שגם ילד בחטיבת בניים יכול להתמודד עימהם.

היום הם מדברים בשפה של היום יותר מלומת כביכול אבל הרמה נשארה אותה רמה.

הם לא הבינו את העומק של חז"ל, את הניואנסים, את הלשון הכפולה, את הרמזים הדקים, את כל היופי ואת כל החן הם לא ראו בגלל להיטותם ל"הוכיח" את אפסות התורה.
הם באמת הצליחו להוכיח "אפסות" של מישהו אחר לא של התורה.

אני כותב לך את כל הדברים הללו אחרי שבעצמי ישבתי זמן רב באוניברסיטה לראות את כל מחקריהם וזאת מסקנתי.

שים לב לדבר מעניין. את כל השאלות וה"גילויים" שלהם - כתבו חז"ל ומפרשי התורה כמה מאות ואלפי שנים לפניהם, אבל אנשים בלי מוסר - רודפי כבוד לא יגידו ראיתי בחז"ל כך וכך ויש לי תשובה אחרת.
הם יגידו: "מצאתי" "גילתי" תנו לי כבוד!!

רק מהענין הזה לבדו אתה יכול לראות שמדובר שאנשים שהאמת רחוקה מאוד ממעיניהם.

קצת נסחפתי בגלל שאלתך. אבל התשובה ברורה בהחלט - אסור.

כתבות נוספות