שאל את הרב

להאמין לרבנים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/08/05 09:01 יט באב התשסה

שאלה

בדבר ההתנתקות...האם להמשיך להאמין למה שרבנים אומרים..כי חלק ממה שהרבנים אמרו לא מדוייק כ"כ (אני כמובן לא מתכוון לפגוע באף רב..)מה לעשות???

תשובה

בס"ד

רבנים הם לא נביאים, הם למדו את התורה ואת דרכי ה' כפי שהם מופיעים בתורה שהיא דבר ה' אלינו. הם למדו הרבה תורה וזכו להבין את רצון ה' לפי מדרגתם. יש יותר ויש פחות.
אנחנו משתדלים גם ללמוד את דרכי ה' מהתורה ומהרבנים. שהם למדו הרבה יותר מאיתנו. והם גם קיבלו את המסורת של הבנת התורה מהדורות הקודמים. מסורת שהצטברה בעם ישראל במשך אלפי אלפי שנים.

אני חושב שהתפקיד של הרבנים במשפר הנורא של הגירוש היה חיוני ביותר. גם לתת אמונה ורוח למאבק הזה. גם להרים את רוחם של האנשים לא להתיאש. גם להסביר את המציאות הנוראה שנקלענו אליה. וגם לא לקרוע את עצמינו מהאחים שלנו.
היום כשאני כותב לך את הדברים הללו מתברר שהיה להם עוד תפקיד חיוני, למנוע קרעים נוראיים בעת הגירוש. זה תפקיד נורא איום ונורא חשוב. "ולשמחתינו" הוא עבר בשלום בכך שלא היו הרוגים ופצועים בעת הגירוש.

למעשה השאלה היא על "היה לא תהיה" שהיה אחד מססמאות המאבק שאנחנו לא מצטערים עליו בפסיק אחד קטן. לא עליו ולא על הסיסמאות שליוו אותו.
הסיסמא הזו היתה סיסמא שנתנה הרבה כח שחיוני למאבק יותר מאויר שנשימה. לא היתה בה שום הבטחה. הרב אליהו שאמר "היה לא תהיה" פעמים רבות, פרסם
בטלויזיה ובעיתונות ובמכתבים לאנשים מה לעשות אם חלילה יהיה גירוש. מה לעשות עם החיילים ומה עם הנשים ומה עם הקברים. וכו'. כך שההבנה שזו הבטחה היתה יותר "משאלת לב" שלנו שרצינו לשמוע מה שרצינו והשלכנו את הדברים על דברי הרב.

ראו כאן https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=69629

בקיצור מה שצריך כעת לעשות זה להגביר עוצמה של אמונה. עוצמה שהתגלתה אצל כולנו שעת המאבק נגד הגירוש ובודאי בעת הגירוש עצמו. אמרו לי הרבה בני נוער שהם אחרי המאבק הזה - הרבה יותר קרובים לאלוקים. הם חוו קירבה יותר מיום כיפור. דיבור ישיר עם אלוקים. הבנת ענין התפילה. קומה שלימה של אמונה נבנתה בנפש הנוער ובודאי גם אצלך היו תופעות כאלו.

צריך להמשיך אותם אצלנו וצריך להמשיך אותם במיוחד בציבור הכללי שלא מודע לעוצמתה של האמונה.
אני באופן אישי חייב לספר לך כי הייתי אתמול בגירוש בחומש וראיתי בנים ובנות שנאבקו על אהבת ארץ ישראל עד כלות כל הכוחות. עד שהתעלפו מרוב דבקות במשימה שהם לקחו על עצמם.
דבקות ומאבק ומסירות שלא האמנתי שיש כאלה בעולם. את כוחות הללו צריך להמשיך בכל העוצמה. מן הסתם יש חלק גם לעבודת הרבנים שבנו את הכוחות הללו במשך שנים.

אני לא רואה מי ינהיג את הציבור אם לא הרבנים?
מי נמצא באופק?
שרון?
הפוליטיקיאים מהמפד"ל שנתנו יד לשרון להריץ את הגירוש.
הפוליטיקאים החרדים שהיו שותפים בממשלת הגירוש.
הפוליטיקאים מהליכוד שמכרו את אמונתם בשביל סגן שר.
מי מי מי?
אולי אחרי אבירי חופש הדיבור של השמאל?
אולי אחרי אבירי התקשורות מהשמאל שחגגו על הדם?
אולי אחרי שמעון פרס וחלומותיו?
אחרי מי נלך?

עדיף אחרי הרבנים שמקדישים את חייהם ללמוד את דברי ה' ומקדישים את עצמם למען הציבור. והנסיון מוכיח שהם מצליחים לגדל ולחנך דור של צעירים מופלאים כאלה.

בהצלחה

כתבות נוספות