שאל את הרב

לבקש דברים מה'

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/01/12 21:44 ב בשבט התשעב

שאלה

שלום כבוד הרב!

שאלתי היא.. מה לעשות אם יש לי כל מיני בעיות מוזרות ולא פטירות כבר כמה שנים.. ואני לא יודעת אם מותר לבקש מה' שיעזור לי.. כי אם שמעתי פעם שאמרו שאסור לבקש דברים שהם בגדר נס... כמו למשל (בבעיה שלי) לבקש חכמה, חברות, בטחון עצמי, שאני יצליח בכל מיני דברים קטנים כגדולים, ושלא יהיה לי בעיות תקשורת ופחד מאנשים..

האם אפשר לבקש שזה יתגשם? תודה רבה ובכבוד רב.. מישהי בת 16..

תשובה

בס"ד
שלום רב,

מצד אחד: מותר וצריך לבקש הכל מ-ד'. אנחנו יכולים להתפלל על כל מה שחשוב לנו. הקב"ה כבר ידע איך להעניק לנו דברים, הרבה פעמים הנס הוא נס נסתר: לא קריעת ים סוף ולא שמש בגבעון דום - אבל קורים דברים שהופכים את החושך והפחד שהיה בנו, לאור ולשמחה.

מצד שני: אין לסמוך על ניסים ועלינו לפעול ככל יכולתנו כדי להשפיע לטובה על כל מה שחסר לנו. במקרה שלך: בטחון עצמי, חכמה ויכולת חברתית, אלו דברים שאפשר להשיג במידה רבה כאשר עובדים על כך.

הדרך המקובלת בקשיים כאלה היא לפנות לפסיכולוג - זה האיש שיש לו כלים לשפר את הכישורים הללו אצלך. להביא אותך ליותר בטחון עצמי ויותר חכמה ויכולת חברתית.

אמנם טיפול פסיכולוגי פרטי זה דבר יקר למדי, אבל יש גם פסיכולוגיים של קופת חולים ועוד מסגרות ציבוריות: תתיעצי עם ההורים שלך או עם היועצת בבית הספר.

בהצלחה!

כתבות נוספות