שאל את הרב

לבוש

חדשות כיפה הרב שי פירון 27/02/02 16:34 טו באדר התשסב

שאלה

כשאני קוראת את השו"תים על נושא משיכת תשומת הלב על ידי לבוש (או יותר נכון השאיפה לאי משיכת תשומת לב) יחשר עולות לי בראש תמונות חברות שלי. יש אנשים ששונים. המחשבה שלהם שונה , וכתוצאה מכך גם החיצוניות שלהם שונה. נראה לי קצת מוגזם לבקש כמה שיותר לא להתבלט. כשאני קוראת את התיאור של התשובות , עולה לי בראש דמות של בת יעקב. לא על הדמות הזאת חונכתי. בחברה מעורבת , התנהגות כזאת נתפסת בעיני כחסרת חיים. אני לא מוצאת שום פסול מהתלהבות מהחיים. אני לא רואה את עצמי מחנכת את הנפש (התמימה והצנועה כמו של כל בת ישראל צנועה וחסודה) שלי לפרופיל נמוך כמה שיותר. מרגיז.

תשובה

ב"ה


רוני,

ברכת ה' עליך!

ראשית, לא להתרגז! חשוב לשאול, לברר, ואפילו להתווכח. אבל למה להתרגז?!

שנית, לעניות דעתי, לא הובני כהלכה.
וכי מעלה את על דעתך שאני מבקש ממך לעצור את שטף החיים ולחיות חיים שיש בהם ניכור ודיכוי? וכי נראה לך שמגמתי היא לבנות מצב בו כולן הולכות בתלבושת אחידה?! חלילה!
אבל, דווקא בשל העובדה שהבגד מבטא את השונות שיש בין האנשים השונים, דווקא בשל כך יש להיזהר ממצב בו אין בבגד ביטוי לעדינות פנימית, לנעימות. כל שהתכוונתי הוא להמנע ממצב בו בעת בחירת הבגד אנו חושבים באיזה אופן נצליח לגרום ליותר אנשים לשים לב שאנו כאן.
אני לא יודע למה מחנכים בבית יעקב. אני בטוח שאפילו שם...מחנכים לערכים חשובים. אני, בכל אופן, לא חושב שחינוך לצניעות ולפשטות הינו חינוך לדיכוי הכוחות. להיפך. אני חושב שחינוך לצניעות הוא חינוך שיסייע לך להחצין את עצמך ולא את זולתך!!!


בברכה,

שי

כתבות נוספות