שאל את הרב

לא מרגישה בנוח לא עם שרוול קצר ולא עם שרוול ארוך

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/04/09 01:54 ב באייר התשסט

שאלה

יש לי שאלה שמציקה לי כבר הרבה זמן ואני לא יודעת את מי לשאול...

השאלה שלי היא שאני הולכת עם חולצות קצרות וגם 3/4 אבל עם שניהם אני לא מרגישה בנוח. עם הקצר אני מרגישה שזה לא אני..לא נוח לי להיות ליד דתיים בינהם גם חברות שלי אך אני מרגישה כיף, נוח ויפה כשאני סתם מסתובבת בעיר. עם 3/4גם לא נוח לי..ליד החברות שלי שהולכות עם קצר..כשאני מסתובבת בעיר..אני גם מרגישה שזה קצת צביעות וגם אני לא מוצאת מקומות לקנות חולצות כאלה ויפות.

אני לא יודעת מה לעשות ואיך להתלבש כדי להרגיש באמת טוב עם עצמי. אני יודעת מה ההלכה אומרת..אבל אני עדיין לא מצליחה להתנהג כך.

בבקשה תענו כמה שיותר מהר..זה באמת חשוב לי..תודה.

תשובה

שלום לך

אנחנו שמחים שאת פונה אלינו.

את מתארת מציאות מאד מענינת. כשאת בחברה של 'דתיים', את מעדיפה ללבוש ארוך, ואילו כשאת מסתובבת בעיר נוח לך יותר ללבוש קצר.

את כותבת שאת לא יודעת איך להתלבש כדי להרגיש טוב עם עצמך ואם אני אעמיק יותר את השאלה שלך - את בעצם שואלת את עצמך - איפה את באמת, איפה ה'אני האמיתי' שלך - בחברה הדתית, או בחברה החילונית?

את בטח מכירה את הפתגם - שדג מת שוחה עם הזרם ואילו דג חי שוחה נגד הזרם. באמת מה שנדרש ממך לעשות, זה לברר מי את באמת, מה באמת חשוב לך. בנתיים נראה שאת שוחה עם הזרם (בענין הזה, לפחות) וזהו בדיוק האתגר המונח לפתחך - לברר לעצמך איפה אני שייכת. זהו אתגר חשוב ביותר, וזהו חלק מתהליך ההתבגרות שלך ושל כל אדם.

אז אני חושב שדבר ראשון, באמת תשבי עם עצמך ותחשבי באופן עקרוני על השאלה הזו - מה אני רוצה להיות באמת, איפה האמת שלי, ואם זו האמת שלי - אז שם נוח לי. אין שום סיבה שאני אתבייש באמת שלי או יהיה לי לא נעים איתה. זה כמו שאני אתבייש באיך שאני נראה. אני יכול להראות מכוער נורא, אבל אני לא מתבייש בזה מכיון שזה המראה שלי.

דוד המלך אומר: 'ואדברה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש', מסביר המסילת ישרים: היו ועידות של מלכים (למשל מלכי המזרח התיכון, ועידת המדינות התורמות וכו') וכמובן שמה המלכים היו מדברים אחד עם השני באמצע הדיונים, אחרי הדיונים? על עניני מלכים, כמה פילגשים הוא לקח כאן, כמה מס הוא הטיל שם? איך צריך להשתלט על משנה למלך סרבן וכו'. מה דוד המלך עשה? ישב ולמד משניות. כל המלכים בטח צחקו על ה'דוס' ההוא שיושב לו בצד וממלמל משהו לא ברור. אבל לדוד המלך לא היה אכפת - ואדרבה בעדותיך נגד מלכים ולא אבוש.

בהצלחה רבה

טוביה
tsbias@Actcom.co.il

כתבות נוספות