שאל את הרב

כשרות עלית שטראוס וכד'

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/04/02 09:33 ד באייר התשסב

שאלה

שלום לרב.

בהמשך לדברי הכותב, ברצוני לברר: אני דברתי אישית עם משגיח הכשרות של שטראוס, והוא טוען, שאין חלב עכו"ם במפעל בכלל. בעלית, הם כותבים בפרוש על המוצרים המכילים חלב עכו"ם או אבקת חלב עכו"ם, אך בשטראוס אין כל זכר לכך. האם הרב יודע מהו המצב האמיתי בחברה?

בנוסף, צודק הכותב, ובאמת, שמעתי, שלפני כמה שנים, היו למפעל הראשי (בר"ג) הרבה בעיות עם רבנות ר"ג, ומאז, אני משתדלת לשים לב מאד מאד מאד לכשרויות של המוצרים של עלית. אני לא מבינה, מדוע מוצר ממפעל בר"ג (כך כתוב על העטיפה) מקבל הכשר של רבנות משגב (בצפון, ליד נהריה), לוד, או נתיבות. מה פתאום רבנים מכל מיני מקומות נידחים באים עד לר"ג לשם כך?!? הדבר משונה ותמוה ביותר.

בתודה מראש.

תשובה


1. "עלית" מייצרת את מוצרים עם חלב עכו"ם ולכן לדעתי אסור לאכול ממוצריה. הענין שלהם הוא כמובן רווח כספי כיון שחלב ישראל עולה יותר כסף. והחברה ראתה שהצרכנים "פראיירים" ומשלמים טוב גם על תוצרת סוג ו' מבחינת כשרות – הם מוכרים את התוצרת הגרועה הזו והצרכנים התמימים משלמים את המחיר – פעמיים. והכל על מנת ש"עלית" תרויח עוד ועוד כסף. כל זה לא בא בגלל הפסדיה של החברה ח"ו. היא משקיעה את כספיה בכל מיני מפעלי תרבות שרגלינו אינה דורכת שם, רק שהכל הוא ענין של דרישת הצרכנים. מי שלא דורש – לא מקבל.
2. אינני יודע מה המצב בשטראוס – כדאי לבדוק אצל הרב מייטליס שהוא הרב האחראי והטלפון שלו הוא 04-9926079 04-9520843
3. רבנות משגב או לוד לא באה לרמת גן. המציאות היא הפוכה. "עלית" קונה מוצרים ממפעלים הנמצאים באזור משגב או לוד, בהשגחת הרבנויות שם במקום, המוצרים הללו נעטפים במעטפות של "עלית" שמשרדיה ברמת גן. לכן השמות על המוצרים הם כמו שציינת.

כתבות נוספות