שאל את הרב

כיצד לתקן מזל רע וחלומות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/06/13 08:29 טו בתמוז התשעג

שאלה

שלום.. בזמן האחרון ה' ישמור פוקדים אותי דברים לא נעימים.. סיכסוכים כבדים במשפחה שנוצרים מדברים הזויים,סיכסוכים עם חברים וסיכסוך עם בעלי..מיותר לציין שכל הפיצוצים האלה נעשים משטות שלא זוכרים בכלל ומרחיקים לכת מהצד השני כלפיי. בנוסף אני חולמת חלומות ה' ישמור שהפרושים עליהם לא ממש טובים ובאופן כללי הרוח הרעה לא עוזבת או מרפה ממני.. לצערי אני לא מכירה רבנים שאוכל להתייעץ עימם ולכן נורא קשה לי אני רוצה להבין איך להמתיק או להבין ממה הכול נובע כי אני נורא משתדלת לפשפש במעשיי אני רוצה לדעת מה מעכב אותי או אם ניתן לשדך לי רבנית שאוכל להתייעץ איתה רצוי אישה שמבינה ולא קיצונית כי לצערי אני חילונית אבל שומרת טהרה וכדו' אשמח לדעת מה עליי לעשות על מנת לפתוח את המזל מה עליי לעשות כדי להמתיק את כל הסביבה הרעה שפוקדת אותי אשמח לתשובה תודה רבה :)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

כאשר קוראים את הדברים, קשה לאמר שאת חילונית. אבל ודאי אם את כותבת כך צריך לכבד זאת.

עלינו לזכור שלמרות שיש ביהדות הרבה מימדים רוחניים שנתפסים לעיתים כמו דברים מיסטיים - הרבנים לא נועדו 'לפתוח מזל' כמו קוסמים.
היהדות דורשת מהאדם עצמו לעשות שינוי - האדם צריך לקחת אחריות לתקן את דרכו, ואז ממילא יפתח המזל שלו.
את צריכה לעשות שינויים בעצמך, הם יגרמו "להמתיק את כל הסביבה הרעה שפוקדת אותי". הפתרון הוא פשוט אבל לא קל:
אם את תעשי שינוי ביחס שלך לסביבה - כל הסביבה שלך תשתנה, לאחר שהסביבה הרעה תשתנה במציאות, גם החלומות הרעים יסתלקו.

לכל סיכסוך צריך שניים. אם צד אחד מחליט להמנע מסכסוך, לא יהיה סכסוך. אם את תחליטי (זה בכלל לא קל!) שאת לא נכנסת למריבות הללו - הכל ישתנה לטובה.
את יכולה לשתף את בעלך בדבר. לשוחח אתו (כאשר שניכם רגועים) ולאמר שאת מעוניינת להתחיל מציאות חדשה, נעימה ושלווה. את לא מעוניינת לריב על כל שטות...

צריך לשם כך הרבה מאוד כוח וגם הרבה תבונה. זו פעולה ששיכת לעקרון: 'תהיה חכם ואל תהיה צודק'.
כאן אנחנו באים אל הדת: האמונה מעניקה הרבה מאוד כוח לעשות שינוי. את יכולה להתפלל - תפילה היא מקור כוח עצום, התפילה מחזקת את הרצונות שלנו להיות טובים יותר לעשות עם עצמנו שינויים לטובה.

הדרך למצוא רבנית שמתאימה לך גם היא פשוטה (ולא קלה!).
בכל יישוב יש שעורים של רבניות, תחפשי ביישוב שלך (את יכולה לשאול שכנות דתיות, להסתכל בלוחות מודעות, באתרים שונים) תבואי לשעור ותראי אם הסגנון מתאים לך - אם כן אחרי השעור תגשי לרבנית ותוכלי לשתף אותה במה שאת מבקשת.

כתבות נוספות