שאל את הרב

כיסוי ראש לאשה שלא רגילה בכך

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 27/05/02 14:28 טז בסיון התשסב

שאלה

שלום כבוד הרב!

ראשית אציין שאתם עוסקים בעבודת קודש, כל הרבנים שעונים על מאות שאלות במסירות שכזאת.

שאלתי היא מה צריכה לעשות אישה שנשואה כבר כמעט 30 שנה ומעולם לא הלכה עם כיסוי ראש.

לי זה ברור שעליה להתחיל לעשות זאת, אבל ישנן סיבות המקשות עליה וחשבתי שאולי לרב יהיו הצעות כיצד לעודד אותה ולהראות לה את חשיבות הדבר.

הסיבות הן: אמה לא הולכת עם כיסוי ראש (לא נהוג) החברה הדתית במקום מגוריה לא הולכת עם כיסויי ראש. היא מרגישה שזה רק יכער אותה והיא לא רגילה לזה ולא חונכה לזה, כלל הסיבות יוצרות התנגדות לכיסוי הראש.

כולי תקווה שתשובתך תשנה את דעתה בעזרת ה'.

תודה רבה.

בשורות טובות וישועות במהרה בימינו.

תשובה

בס"ד

אני חושב שצריך קודם להסביר לה את החשיבות של כיסוי ראש. אני מניח שנושא הצניעות מובן לה אבל "כיסוי ראש" הוא נושא מאוד חשוב שמשום מה הוזנח בכמה מקומות וברוך ה' דוקא הצעירות הן אלה שהחזירו את ה"עטרה ליושנה" והחזירו את כבוד כיסוי הראש למקום שבו הוא היה.

הצעירות מאוד - מכסות את הראש. הזקנות מאוד - גם מכסות. מי נשאר - דור בניים שעשה הרבה וחידש הרבה דברים טובים אבל במסגרת חידושיו הוא חידש גם כמה דברים שלילים. וזה אחד מהם.

צריך לומר לה שכך נהגו אמותינו במשך אלפי שנים ונכון הוא שהרגילו אותנו לחשוב שכל דבר חדש הוא טוב וכל ישן הוא גרוע. אבל המציאות מראה לנו שיש הרבה דברים ישנים שזרקנו מהעבר. התרבות של ההווה היא לא הרבה יותר טובה.

די אם נזכיר את זיהום הסביבה והאקולוגיה. המלחמות הנוראות שמאיימות על החרבת העולם כולו. גם זיהום האוירה הוא רעה חולה כמו זיהום האויר והההרס שלה לא פחות משפיעה מזיהום האויר.

מעטים הם אלה שמעיזים ללכת נגד ההרגל הרע והמוגונה לזהם את האויר על מנת לרכוש עוד קצת נוחיות. אנשים שמוכנים להרוס את התשתית של העולם ולשעבד את איכות החיים והחיים של הדורות הבאים למען נוחות של דור אחד נוחות של רגע.

כמו בזיהום האויר - אנשים הורסים בלי לתת דין וחשבון. כך גם בזיהום האוירה ובפריצת מנהגי הצניעות. זיכרי נא כי רק בשנים האחרונות "שונה המנהג" לכסות ראש. התוצאות של המנהג החדש לא הביאו טוב לבנין המשפחות.
ככלל נראה שהשינוי לא היה לטובה.

מה טוב בזה שאשה צריכה להציג תסרוקות לכל עוברי הרחוב. כי אם לא בשביל עוברי הרחוב או עובדי המשרד לשם מי היא מסתרקת ומתיפה?

צריך לשים את העיקר - העיקר הוא המשפחה.

כתבות נוספות