שאל את הרב

כיסוי ראש לאשה נשואה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/01/07 20:45 ו בשבט התשסז

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

אני בת 24 ונשואה 5 שנים התחתנתי בגיל 18 ולקחתי על עצמי כיסוי ראש מלא. לדעתי פשוט הייתי מאוד צעירה ולא כ"כ בוגרת ולכן לא חשבתי על זה בכלל ידעתי שאני אשים כיסוי ראש מלא (מטפחות) אך כבר כשנה ויותר אני כבר לא מסוגלת קשה לי נפשית עם העיניין אני מרגישה לא יפה לא צעירה וממש לא טוב לי.אני יודעת שאסור להוציא ואני גם בפחדים להוציא שמא אקבל "עונש" משמיים. אך לא טוב שכך אני חיה ולא טוב לי! מה ניתן לעשות? עם מי ניתן לדבר?

תשובה

שלום וברכה
התחושה שאת מתארת היא אכן תחושה המלווה את קיום המצוות. לא תמיד קיום מצוות מתאים לנו, ולפעמים אנו חשים שלא בנוח עם מצווה זו או אחרת. בשל אמונתנו בריבונו של עולם אנו מתאמצים להבין, מנסים למצוא את הדרך המתאימה לקיים את המצוות עם פער יותר קטן בין מה שאנו מרגישים לבין המצווה, ובסופו של דבר מקבלים על עצמנו עול מלכות שמיים.
אין אנו עושים זאת בשל העובדה שאנו פוחדים מעונש. אנו עושים זאת כי אנו מאמינים שאלו החיים שצריך לחיות בהם, ושזה רצון שמיים, ואנו מחנכים את עצמנו לעשות רצון שמיים.

מה אני מציע לעשות ? אני מציע כי תקיימי מצוות מאהבה ולא מפחד. לגבי כיסוי הראש, מותר לאישה במצבך ללכת לפי אותן קולות של רבנים מסוימים המתירים להוציא טפח שערות מחוץ לכיסוי הראש. בדרך כלל נשים רבות חשות שמחד גיסא הן הולכות כראוי עם כיסוי ראש מלא ומאידך גיסא אין הדבר הופך אותן ללא צעירות, וההכרה העמוקה כי הן מקיימות את מצוות ד' ובונים בית של בריאות קדושה וטהרה – היא הדבר הטוב ביותר לחיי נישואיהן.

כל טוב

כתבות נוספות