שאל את הרב

יש לי כמה שאלות

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 20/02/13 16:00 י באדר התשעג

שאלה

שלום יש לי שלוש שאלות

1.אם מצאתי כסף בלי שום שקית או סימן אני יכול לקחת?

2.אני לא מצליח להתרכז בתפילה תמיד שאני מתפלל הראש שלי מגיע לדברים אחרים בזמן שאני ממשיך להתפלל מה לעשות??

3.אני רוצה לעשות תספורת שבאמצע הראש לא מספרים ובצדדים עושים ברמה של 2 הוספתי קישור לתמונה של התספורת,האם מבחינה הלכתית מותר להסתפר ככה

הנה הקישור:http://www.bing.com/images/search?q=מארינס

תשובה

שלום לך!

שאלת שאלות מצויינות, הנה התשובות:

1. מותר, זה מתנה שה' שלח לך.

2. תפילה היא באמת דבר שצריך תמיד חיזוק. לא מספיק פעם אחת ללמוד על זה ואז הגענו ומשם תמיד נתפלל בכוונה. זה ממש לא ככה. בתפילה צריך להתחזק כל הזמן. תדע לך שכתוב בגמרא (ירושלמי ברכות פ"ב) שהאמוראים התקשו להתרכז בתפילה. שמואל הודה שבאמצע התפילה הוא ספר אפרוחים, רבי אבון סיפר שהוא ספר את האבנים של בית הכנסת, ורבי מתניה אמר שהוא אומר תודה לראש שלו, שהוא מגיע ל"מודים" וכורע מעצמו, מה שנקרא היום "טייס אוטומטי"... אז אל דאגה, אתה בחברה טובה:).

תכלס, מה לעשות?

כל הזמן להתחזק וללמוד על התפילה. מלבד זאת, באופן כללי, ככל שכל החיים וכל היום יהיה יותר מלא באמונה - התפילה תבוא בטבעיות.

כשאנחנו מוצאים את עצמנו באמצע התפילה שעברנו את רובה בלי לכוון - לא להתייאש. על כל מילה בכוונה ה' שמח וקושר לה כתרים ומשתעשע בה (כך מלמד אותנו הזוהר הקדוש). אז גם אם נשאר לנו רק "יהיו לרצון" או אפילו רק "עלינו לשבח", לא להתייאש וליפול. להחזיק באצבעות את המילים שנשארו לנו ולהתענג עליהם, לומר אותם מילה מילה.

בהצלחה! תצעד בבטחה ותבקש כל הזמן מה' שיעזור לך להתכוון, ואני בטוח שתצליח!

3. אני לא בקי בתספורות ולא מצאתי מה שהפנת בקישור, אבל לפי מה שאשתי אומרת, זה תספורת שמבטאת אופנה לא יהודית, והיא לא מתאימה לנו, ואסורה כחוקות הגויים. יש לנו את התרבות שלנו, את היהדות, ואין לנו מה להתבייש בה ולחקות אופנות זרות.

כתבות נוספות