שאל את הרב

ישיבה או אוניברסיטה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 07/03/02 20:33 כג באדר התשסב

שאלה

בס"ד

לרב שלום!

אני בן 23.5 תלמיד ישיבה .דרכי בחיים לא ברורה לי מכמה סיבות:

א. אני נכשל באופן תמידי בפגם הברית

מה שמקשה עלי מחשבה טהורה מה ריבונו של עולם רוצה ממני.

ב. אינני אוהב כל כך ללמוד תורה , ועוד העולם האוניברסיטאי מושך אותי מאד

ג. אני פוחד שאם אצא מהישיבה אני אדרדר לשפל כזה בעקבות פגם הברית

ד.הורי לא מרוצים מכך שאני בישיבה

לסיכום הרב , אני אובד עצות ואין בי תבונה ,מתהפך אני במחשבותי ואין לי מנוחה

אנא עזור לי.

תשובה


א- אינני יודע למה אתה מתכוון שאתה אומר פגם הברית, האם הכוונה היא בשוגג או במזיד? בכל מקרה אתה נמצא כבר מזמן אחרי הגיל שבו צריך לשאת אשה. והמחשבות על כך מציקות לכל אדם רגיל. אתה צריך להתחתן – זה תיקון שלך! זה מה שרוצה ממך ריבנו של עולם!! פשוט. אה.
ב- אם אתה לא אוהב ללמוד תורה אתה צריך לחפש את הסיבה לכך. אולי אתה לא לומד את מה שליבך חפץ. אולי לא לומד במקום שליבך חפץ. אולי לא לומד מספיק אמונה.
ב2 – לגבי העולם האונברסטאי המושך. נכון הוא. בודאי שלימוד מדעים זה דבר ממש מרתק ומענין. רק שאני חושב שלימוד תורה מרתק פי אלף ויותר. חכמות הטבע מלמדות מה יש בעולם הזה. אבל חכמת התורה מלמדת לצורך מה יש להשתמש בו. חכמת המדע מלמדת על עולם הדומם והצומח ואפילו על גופו או נפשו של עולם החי. חכמת התורה מלמדת את חכמת האדם עצמו. על דרך ההתנהגות שלו. על דרך ההתנהגות של העולם כולו. מאין הוא בא ולאן הוא הולך.
ג- בודאי שפחדך נכון. כי תורה מגינה מיצר הרע. זה אחד המעלות של התורה. אבל צריך להזהר לא לחשוב שזו המטרה של התורה. המטרה היא מה שכתבנו קודם לכן. אבל זה אחד המעלות שיש בתורה. מה עוד שכשאתה תעזוב את הישיבה לא רק שתתרחק מהתורה אלא תתקרב לעולם שבו ההפקרות המינית היא סדר חיים. ואתה שהורגלת בצניעות ובאצילות תתקשה לעמוד בירידה הרוחנית של המקומות הללו.
ד- אם הוריך יראו שאתה שמח – הם יהיו מרוצים מאוד. בכל מקרה בודאי שהוריך רוצים שיהיה לך טוב, רק שלא ודאי הוא שהם יודעים מה טוב לך. עשה כך שתתחזק בלימוד התורה בדרך שכתבנו לעיל ותהיה שמח בה, בקדושה, בטהרה, בתפילה, במקוה, במוסר, באמונה. וכך תעלה בדרך הישרה.

כתבות נוספות