שאל את הרב

יציאת שז"ל תוך כדי שינה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 11/08/03 11:29 יג באב התשסג

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב,

לאחרונה, אני מוצא את עצמי לעיתים קרובות מוציא שז"ל תוך כדי שינה, דבר שגורם לי לעגמת נפש גדולה. אכן, אני מרגיש שבעצם, אין כל כך הבדל (מעבר לאיסורים עצמם, כמובן) אם אני נכשל הרבה בהסתכלויות אסורות או/ו בהרהורים אסורים במהלך היום או כמעט ולא (קשה לי לומר "בכלל לא"), הואיל ובסופו של דבר, מסתבר שאני רקוב מבפנים לפי הביטויים של עולם הנפש שלי בזמן השינה... והתחושה הזאת גורמת לי לזלזל בערך עצמי ולרדת מבחינה רוחנית...

מה לעשות ?

בנוסף לכך, סליחה על התאור הבא, אבל אני לא מרגיש מתוך כך שום הנאה כאשר זה יוצא אלא להיפך, אני מנסה להתאפק ומתעורר מתוך כך מהשינה, אבל ללא הצלחה, כמו ילד שעושה את צרכיו על עצמו. אפשר לומר שזה מגעיל אותי והדבר הזה מפחיד אותי קצת, כיוון שאני כבר לא ילד קטן (אני רווק בן 23) ונראה לי שאין זו תחושה בריאה לסלוד מכך כי בבוא העת, כאשר אני אתחתן בע"ה, אני חושש להימצא סולד ממצווה ח"ו !

תודה רבה מראש על ההתיחסות.

תשובה


בס"ד
כל עוד לא תתחתן המצב הזה הוא לא יכול להפטר באופן רגיל. מה שצריך לעשות הוא למצוא את הכלה שלך בהקדם הכי גדול. כך יופנו הכוחות למקום נכון ולא לחטא - ח"ו.

עד אז. יש כמה פתרונות שכולם כולם קשורים ביותר קדושה ושמירת העינים והמחשבה. טבילה מרובה ואכילה מצומצמת. כולם פתרונות טכניים שמסייעים לעולם המחשבה שלך להיות יותר ויותר טהור.
אבל עיקר העיקרים היא השליטה על המחשבה. זה דבר אפשרי רק שלא לימדו אותנו לעשות אותו. חכמינו אמרו שהסיבה שבר מצוה מניח תפילין בגיל שלוש עשרה ולא קודם כמו ציצית ושאר מצוות. הדחיה הזו היא בגלל שרק בגיל שלוש עשרה הנער יכול לשלוט על מחשבותיו.
לצערינו הדבר הזה נשמע לנו קצת רחוק כי לא הורגלנו לשמור על מחשביותינו. אבל דע לך שאפשר. ובדורות האחרונים העולם חוזר לכך להבין שיש אפשרות לשמור על טהרת המחשבה.

אם תלמד את הטכניקות המעשיות לשלוט על המחשבות. תוכל להמנע מהבעיה שתיארת.

בכל מקרה תחושת הכשלון שמלווה את התופעה הזו נקראת בלשון ר"נ מברסלב - "עבירה" שהיא נגררת מה"עבירה" של הרהורי העבירה.

ראה על המחשבות
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=14246


בהצלחה

כתבות נוספות