שאל את הרב

ייעוץ זוגי

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 06/10/13 14:28 ב בחשון התשעד

שאלה

שלום,

אני חילוני אתאיסט שנשוי לדתייה לאומית כבר שלוש וחצי שנים. יש לנו שני ילדים ואנחנו אוהבים ומרגישים שכל אחד מושלם לשנייה. כל אחד עושה התפשרויות וככה אנחנו מצליחים לקיים מערכת יחסים טובה ומאושרת. לפני החתונה כל אחד רשם איך הוא רואה את הנישואים שלנו, ואז אפשר להגיד שעשינו משא ומתן כדי למצוא את עמק השווה. חשוב לציין שכמה שאנחנו אוהבים לא רצינו להתחתן בלי לוודא שנוכל לחיות אחד עם השנייה מבחינת דת. אחד הדברים שסיכמנו עליו הוא שהילדים לא ישמרו שבת, אבל למרות זאת היא מתעקשת שהם ישמרו ולא מוכנה להתפשר בנושא. כאשר אני מציין בפנייה שזה היה הסעיף הכי חשוב מבחינתי היא אומרת שאני צודק ואין לה מה להגיד אבל היא לא יכולה לוותר על זה ופשוט היא ידעה שאני אהיה בעלה לא משנה מה. בינתיים אני לא עושה משהו דרסטי כי הילדים בני שנה וחצי וחודש אבל ככל שהילדים גדלים הנושא הזה גדל וגדל ואני חושש שבסוף יהיה פיצוץ. חשבתי ללכת לייעוץ אבל היא תקשיב רק לרב פוסק ואין סיכוי שהרב יסכים איתי בנושא ואם נלך ליועץ לא דתי היא פשוט לא תקשיב לו.

מה לעשות?

תודה רבה.

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

היא הסכימה שהילדים לא ישמרו שבת ועכשיו היא לא מוכנה להתפשר על כך,

יש קושי לקבל דברים אלו כי היא הבטיחה, ודברתם על זה בצורה מפורשת ועכשיו היא חוזרת בה,

כדי להקל מעט את חריפות הבעיה, תחליף תפקיד,
נניח אתה הסכמת להתפלל ולעשות קידוש כל ליל שבת, כי מאוד רצית את הבחורה הזו, ועכשיו אחרי כמה שנים אתה מרגיש שזה חסר משמעות לחלוטין מבחינתך, ולא מוכן בשום פנים לעשות את הטקסים האלה, האם נבא אליך בטענות שאתה לא עומד בהבטחה? האם שייך לכפות על כך מכח הסכם? זה צודק אבל לא חכם.

עכשיו היא נמצאת במצב הזה, הבטיחה, אבל לא מסוגלת לעמוד בזה,

לכן אני מציע, לשבת שוב,ולפתוח את ההסכם מחדש, ולעשות הערכה מחודשת, יהיו דברים שאתה תרצה לשנות, יהיו דברים שהיא תבא לקראתך על אף שלא הבטיחה,
ובנו את ההסכם מחדש לפי כוחות הנפש ולפי ההכרות שלכם עכשיו.

אגב, זה לא רק ענין של דת, השינויים האלה שייכים לכל תחומי החיים, התנהלות משפחתית חינוך תעסוקה,
לדוגמא, אם אישה התחתנה עם עורך דין ולאחר עשר שנים הוא רוצה לשנות כיוון ולעסוק בגינון, וכי יתקע כל ימיו בעריכת דין משמימה, רק בגלל שהיא התחתנה עם עורך דין ועל דעת כן?

אשמח לעזור גם בפלפון 052-7710491

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות