שאל את הרב

יחס לנוכרים - אמונה ובחירה2

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/03/02 14:20 יח בניסן התשסב

שאלה

בס"ד

שלום!

אני אשמח אם תוכל לענות לי על שאלותי אלו בפרטיות..

אם כך:

1. בתשובתך שענית לי כתבת את הדברים הבאים:

"משתחווים להבל וריק ומתפללים לאל לא יושיע".

"האל שלהם הוא אל אכזר וזר גם כלפיהם.

דת מוחמד בחרב!

התורה שלהם היא חרב."

האל האכזר והזר של דתות האלה כביכול לפי מה שידוע לי אינו קיים - הלא כן ?!

וגם תורת החרב שלהם כמו האל שלהם..

אבל בכל זאת אנחנו מודים ושמחים על זה שאנחנו לא כמותם [מאמינים שבן אדם בשר ודם הוא אל וכד']

אבל בין כה וכה האל הזה לא קיים אז מדוע אנחנו שמחים על זה שאיננו מאמינים באמונות של אנשים שחיפשו את השררה וזה מה שמצאו..[אמונה בבשר ודם כאל] ואולי גם את האמונה שלנו ואת העובדה שיש הקב"ה אנשים שמחפשים את השררה המציאו..

כואב לי מאוד להגיד את הדברים האלה !!!

אבל בזמן האחרון אני פשוט מרגיש ספקן לגבי כל האמונה שלי [שהיא פשוט התעררה לה..] ומצד שני די קשה להטיל ספק במשהו שהוא כ"כ אמיתי ונכון..

2. "הבחירה היא יסוד חיי האדם.

- עליה נאמר שאדם הוא בצלם אלוקים".

[מתשובתך..]

מצטער לא הבנתי..[אם תוכל להסביר לי אני אשמח]

ואפרופו צלם אלוקים, אם האדם נברא בצלם אלוקים ["ויברא אלוקים את האדם בצלמו בצלם אלוקים ברא אותו..."] או שמא רק האדם הראשון נברא בצלם אלוקים

איך ייתכן שבני אדם כמו מחבלים [אם אפשר לקרוא להם בני אדם] נבראו בצלם אלוקים ?

תשובה


תשובה
1- יש פסוק בתהילים שאומר על אלילי הנכרים "כמוהם יהיו עושיהם". וזה מה שכתבנו על הדמיון בין ההתנהגות של הנכרים להתנהגות של אליליהם.
2- מה שאתה שואל "אולי גם את האמונה שלנו ואת העובדה שיש הקב"ה אנשים שמחפשים את השררה המציאו.. " אולי ואולי. כדאי שתקבע לעצמך יסוד חשוב גם בשאלה זו וגם בכל שאלה שתשאל באמונה וגם בכל שאלה במתמתיקה או בהיסטוריה. בקניית בית או בנישואין. בכל דבר שתעשה בחיים לא לשאול "אולי" בלי סיבה נראית לעין. שאלות היפותטיות לא מקדמות אותנו לשום מקום. מי שחושב "אולי הבית שאני קונה הוא בנוי בלי יסודות" לא יגור כל חייו בבית "אולי".
3- אם אין לך סיבה לחשוד – אל תשאל שאלות כאלו, לא בגלל שהם לא יכולות להיות. אלא בגלל שעם שאלות כאלו אי אפשר לעשות שום דבר בחיים. זה כלל לוגי בסיסי שהוא יסוד גם בחיים וגם בהלכה שהיא כידוע תורת חיים. זה כלל שגם מוכיח את עצמו. לכן שאני קונה לחם בחנות אני לא שואל את עצמי אולי במקרה נפל לתוכו זבוב. כי בכל מקום שמוחזק בכשרות אין לעורר ספקות סתם כך. ואפשר להביא לכך עוד מאות דוגמאות ואלפים.
4- עוד דבר יש לי לומר לך שהוא שחוק מרוב שימוש ואני לא אוהב להשתמש בדברים שחוקים. ומכיון שהוא כל כך נכון - אי אפשר שלא להשתמש בו. זכור כי יסוד האמונה של כל הדתות זה אדם אחד שלפי שכלו או ההארות שהיו לו (או הדמיונות) יסד דרך חיים ואמונה ודת וכו'. לעומת זאת יסוד האמונה היהודית הוא התגלות ה' לאומה כולה. היהדות מתחילה "ממנו", התגלות אלוקית אלינו. כולם ברמותיהם השונות הבינו את אותו דבר. התיסדות האמונה האיסלמית או הנוצרית מתחילה מהם.

לשאלה השניה
בתשובה שכתבתי לך הסברתי שצלם אלוקים בא לידי ביטוי בעובדה שיש לאדם בחירה. לכל אדם יש ולא אצל כולם זה מתגלה באופו אופן. יש מקומות שכשהאדם מנצל את כוחו זה לבחור ברע, ואז זה רע עם כוח אלוקי. לכן זה כל כך רע. ולכן אין שאלה למה יש מחבלים עם צלם אלוקים. הם ימותו מיד..

כתבות נוספות