שאל את הרב

יחס הרבי מחבד לאתחלתא דגאולה2

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 04/04/02 23:28 כב בניסן התשסב

שאלה

כבוד הרב שמואל אליהו שליט"א

תודה לכבודו שהשיב לי על דברים שכתבתי בשם "אחד מחסידי הרבי" (כך אני כתבתי) שהראה לי דברים שכתב הרבי.

בדברי התשובה של הרב -

https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=5337

- הוזכר פעמיים "אמור לו", והבנתי שעליי לומר את דברי הרב לאותו אחד שהראה לי את דברי הרבי. ולכן, למרות שהלה הראה לי את הדברים כמות שהם, במענה לשאלה ששאלתי אותו (האם חב"ד מקבלת את העמדה שמדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה) ולא למטרת מחלוקת, החלטתי להראות לו את הדברים.

על הדברים שאמר לי איני יודע להשיב, כי אני קטן מלהכריע בזה. אבל הוא ביקש אותי לומר את הדברים לכבוד הרב:

לדבריו, צודק הרב שליט"א בכך שזמננו הוא זמן הגאולה. כלומר, אנו נמצאים בזמן הראוי לתקופה הגאולה ע"י משיח צדקנו. ואכן, הרבי מלובביץ' עורר על כך פעמים רבות, וחלילה לחשוב על מישהו שיאמר כי דברי הרבי הם קול קורא במדבר. על דבר זה - הוא אומר - אין מחלוקת, ואדרבה, לדבריו, היום כל החוגים מסכימים עם דברי הרבי שזמננו הוא זמן הגאולה.

מצד שני, הוא טוען שלחינם הרב טוען נגדו שהוא אוטם אוזניו לשמוע את הדברים האלו. הרב אומר על דברים מסויימים שכתב הרבי שהיו נכונים רק לפני עשרות שנים, ולא כעת. אבל הוא טוען בתוקף (אני מביא רק את דבריו, במחילה) שכנראה הרב לא הבין על מה מדובר. כפי שהסביר לי, דברי הרבי הם כנגד ההכרזה כי מדינת ישראל היא אתחלתא דגאולה - שהרבי אומר שדברים אלו הם נגד ההלכה, שהרמב"ם פסק שהגאולה מהגלות תתחיל אחר התגלות מלך המשיח. לדבריו של אותו חסיד, דבריו אלו של הרבי שרירים וקיימים ואין כל סיבה לשנותם ומעולם לא נשמע על מישהו מחסידי הרבי שיאמר דברים אחרים. עוד אמר לי, שהרב יוכל לשמוע זאת מכל חסידי חב"ד שהוא מכיר, ובראשם הרב ביסריצקי שליט"א שלדבריו הוא רעו של הרב שליט"א ברבנות צפת.

ובאשר לדברי הרב על שיחת הרבי מלובביץ' בכ"ח ניסן - מבקש אותו אחד (ברצינות) שהרב יציע מהו ה"מעשה" שעל העשרה לעשות (ולדבריו, הרבי לא הפנה דבריו רק לחסידיו אלא לכלל ישראל). לדבריו, כאשר נופלים יום יום קרבנות מיותרים בארץ ישראל - יש חובה לפרסם את דעתו של הרבי (אשר שיבח את אלו שפירסמו אותה) שמדינת ישראל אינה אתחלתא דגאולה.

לאור כל זאת אני עדיין במבוכה: איזו דעה עליי לקבל - האם את דעת הרבי מלובביץ' שנראה לי שהיה אדם צדיק וקדוש, או את דעת הרבנים

תשובה

בס"ד

על אף השאלה הארוכה אכתוב לך תשובה קצרה שהיא עונה על הכל. ואל תטעה בתשובה הקצרה לחשוב שאתה מבין אותה בקלות בגלל קוצרה למרות שהיא מאוד פשוטה. רבים טעו בה ולכן לא מצא הרבי עשרה אנשים באותה שיחה של כח ניסן.

עוד יש לי לומר על חברך שח"ו ח"ס לי לפגוע בו או במישהו מחסידי חב"ד שהם שליחים של אותו גאון קדוש וצדיק עולם. ורק על כך לבד מגיע להם כל הכבוד שבעולם.
ועוד שחברך הצדיק מפיץ תורה במאור פנים. מה יש לנו יותר מזה ולואי ירבו כמותו בישראל שיעשו כן במאור פנים.
אם פגעתי בכבודו - אבקש את סליחתו אלף פעמים. לא הכרתי מיהו ולא התיחסתי לבן אדם מסוים. רק התיחסתי לדברים שנאמרו בשמו. מסור לו את אהבתי לו כמו לכל יהודי וכמו כל חסיד אותו צדיק.

הענין שכתבתי הוא רק להבהיר שחסידות אמיתית אינה רק בלבושים ובחיצוניות אלא בפנימיות של הדברים של הרבי.
הרבה מצטטים את דבריו במדיוק אפילו באותו ניגון שהם נאמרו. ואפילו עושים ביטו"ש לשכנע את עצמם שהדברים נכונים, אבל לא מאמינים בהם בעומק בעומק באמת.

שים לב!!

אנחנו כבר נמצאים בזמן הגאולה. עוד לא נשארו כפתורים לצחצח, אבל,,,,,, עוד לא היתה אתחלא של הגאולה. כי אנחנו בגלות??!!??
יש לך דבר הפוך מינה וביה מזה?

מה שקורה הוא שאנשים מצטטים דברים בלי להקשיב למה שהם אומרים.
האם בגלל שבזמן רבי יוחנן בן זכאי היה חורבן ונאמרו שם דברים המתאימים לתקופתו לא יוכל הרבי לומר בתקופתינו "הגיע זמן הגאולה".
פעם היה כך - היום אחרת.

כמו ההבדל בין תקופת ריב"ז לתקופתינו. כך ההבדל בין הדור הקודם לדור הזה שלנו הצעירים.

הרבי שזכה להאריך ימים ושנים בצלילות דעת מופלגת היה אומר וחוזר ואומר שאנחנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה.
ראה את חכמת הדברים העצומה.

הפסוק אומר בספר דברים פרק כט
(כא) וְאָמַר הַדּוֹר הָאַחֲרוֹן בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר יָקוּמוּ מֵאַחֲרֵיכֶם וְהַנָּכְרִי אֲשֶׁר יָבֹא מֵאֶרֶץ רְחוֹקָה וְרָאוּ אֶת מַכּוֹת הָאָרֶץ הַהִוא וְאֶת תַּחֲלֻאֶיהָ אֲשֶׁר חִלָּה ה' בָּהּ: (כב) גָּפְרִית וָמֶלַח שְׂרֵפָה כָל אַרְצָהּ לֹא תִזָּרַע וְלֹא תַצְמִחַ וְלֹא יַעֲלֶה בָהּ כָּל עֵשֶׂב כְּמַהְפֵּכַת סְדֹם וַעֲמֹרָה אַדְמָה וּצְבוִֹים אֲשֶׁר הָפַךְ ה' בְּאַפּוֹ וּבַחֲמָתוֹ: (כג) וְאָמְרוּ כָּל הַגּוֹיִם עַל מֶה עָשָׂה ה' כָּכָה לָאָרֶץ הַזֹּאת מֶה חֳרִי הָאַף הַגָּדוֹל הַזֶּה: (כד) וְאָמְרוּ עַל אֲשֶׁר עָזְבוּ אֶת בְּרִית ה' אֱלֹהֵי אֲבֹתָם אֲשֶׁר כָּרַת עִמָּם בְּהוֹצִיאוֹ אֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם: (כה) וַיֵּלְכוּ וַיַּעַבְדוּ אֱלֹהִים אֲחֵרִים וַיִּשְׁתַּחֲווּ לָהֶם אֱלֹהִים אֲשֶׁר לֹא יְדָעוּם וְלֹא חָלַק לָהֶם: (כו) וַיִּחַר אַף ה' בָּאָרֶץ הַהִוא לְהָבִיא עָלֶיהָ אֶת כָּל הַקְּלָלָה הַכְּתוּבָה בַּסֵּפֶר הַזֶּה: (כז) וַיִּתְּשֵׁם ה' מֵעַל אַדְמָתָם בְּאַף וּבְחֵמָה וּבְקֶצֶף גָּדוֹל וַיַּשְׁלִכֵם אֶל אֶרֶץ אֲחֶרֶת כַּיּוֹם הַזֶּה:
(כח) הַנִּסְתָּרֹת לה' אֱלֹהֵינוּ וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת:

אתה רואה בפסוקים את הביטוי "דור אחרון" שהוא הביטוי שהשתמש בו הרבי.

"דור אחרון" של מה?
כמובן של הגלות שעליה מדברים הפסוקים קודם לכן!!

מה רואה הדור האחרון?
גָּפְרִית וָמֶלַח שְׂרֵפָה כָל אַרְצָהּ לֹא תִזָּרַע וְלֹא תַצְמִחַ וְלֹא יַעֲלֶה בָהּ כָּל עֵשֶׂב. הוא גם רואה את עם ישראל מושלך אל ארצות אחרות.

מתי זה היה?
לפני חמשים שישים ושבעים שנה. כך ממש היתה הארץ. קדחת מחלות ומלריה. בקושי היו כאן יהודים.

מה קורה היום?
וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ: עם ישראל מתרבה בארצו. התשובה עולה. התחזקות בכל. המשיח בפתח.

למה?
כי זה "דור ראשון" לגאולה.

זה בדיוק מה שאומר הרבי. הדור שלנו זה דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה.
אבל מחשבונות שונים יש חסידים שלא מפנימים את דבריו ומפרשים שביחד יש גם גלות וגם גאולה??!!
ממשיכים לדקלם דברים שהיו נכונים לדור האחרון של הגלות. לשואה. לחורבן. לשריפה הגדולה. ולא רואים כי המשיח כבר צועק בכל גדול "הגיע זמן גאולתכם". ואנחנו צועקים לו בקול גדול "לא!! אנחנו עדין בגלות"
הגיע זמן גאולתכם!!
"לא!! אנחנו עדין בגלות"
הגיע זמן גאולתכם!!
"לא!! אנחנו עדין בגלות"
הגיע זמן גאולתכם!!
"לא!! אנחנו עדין בגלות"
הגיע זמן גאולתכם!!
"לא!! אנחנו עדין בגלות"

כך זה ממש!
מה צריך להיות?

הגיע זמן גאולתכם!!
מקבלים את המשיח!!
הגיע זמן גאולתכם!!
בא - ברוך ה'.
הגיע זמן גאולתכם!!
ששון ושמחה ימצא בה תודה וקול זמרה.


ברך את חברך ותתברך גם אתה בברכת גאולה שלימה.
אמן

כתבות נוספות