שאל את הרב

טלוויזיה - דחוף !!!!!!!!

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 15/01/10 14:46 כט בטבת התשע

שאלה

שלום לכבוד הרב.

רציתי לדעת, האם מותרת הצפייה בטלוויזיה ( רק הצפייה ) עקב הסיבה, שהוריי ומשפחתי לא שומרים שבת, והם לא יודעים שאני שומר שבת, וזה הדבר האחרון שאני רוצה שהם יידעו. אני ממש אובד עצות, כל השבת אני מחפש את עצמי בזמן שמשפחתי כל אחד ואחד מהם מחלל את השבת ( מחשב, טלוויזיה ) והדבר ממש לא בא לי טוב. אני מנסה לקרוא ספרים ( ממש לא אוהב ) ומנסה למצוא פתרונות, אבל הדבר האחרון שאני רוצה שהם יידעו זה שאני שומר שבת. אנא אל תתן לי עצות איך לספר להם, אלא מה לעשות, איך ומה.

המצב עגום, ואני אובד עצות ):

תשובה

בס"ד
שלום רב,
אם תחשוב על כך ברצינות תגיע למסקנה שצפיה בטלויזיה אינה מתאימה בכלל לאדם דתי - גם לא ביום חול.
אתה יכול להרגיל את המשפחה שלך שאתה בכלל לא אוהב טלויזיה ולמעט את הצפיה בטלויזיה גם במשך השבוע, כך שהם לא יתפלאו שגם בשבת אתה לא צופה בטלויזיה.
בזמן שהם עסוקים בטלויזיה אתה יכול לעשות דברים אחרים: לפגוש חברים שגרים קרוב, או אפילו ללכת לישון. תרגיל את המשפחה שבערב שבת אתה תמיד עייף והולך לישון מוקדם יותר.
הפתרון הכי פשוט הוא לקרוא, אבל אתה אומר שאתה 'ממש לא אוהב'. אולי אתה צריך לחפש ספרים יותר מענינים ואז הקריאה תעניין אותך יותר. אולי תבקר בספריה באזור המגורים שלך, שם תמצא ספרים שמענינים אותך באמת ואז הקריאה תהיה יותר טובה בשבילך.
מכל מקום תזכור ששמירת השבת שאתה מקבל על עצמך שווה את כל המאמץ שאתה עושה - בסופו של דבר כל המאמצים שלך למען השבת ישפיעו עליך לטובה ולברכה.

כתבות נוספות