שאל את הרב

טיעונים לשמירת נגיעה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 28/12/01 05:33 יג בטבת התשסב

שאלה

שלום, אני בת כמעט 15 מהמרכז, אני שומרת נגיעה אך לצערי הרב רוב החברים שלי לא שומרים, וזאת לא הבעיה שאני רוצה שתענו לי עליה, אני חזקה מספיק להתמודד איתם ואני לא מושפעת מלחץ חברתי.

קורה הרבה פעמים שיש דיונים בקשר לנושא ויוצא שאני לבד מול הרבה אנשים, ולכן אני רוצה בבקשה שתכתוב לי טיעונים שאני יכולה לתת לחברים שלי.. כי כל מה שניסיתי עד עכשיו לא ממש עזר.. רק אולי לקצת.

מחכה לתשובה כמה שיותר מהר.. אני

תשובה

בס"ד

הסיבה שהחברים שלך נוגעים אחד בשני היא בדיוק הסיבה שדבר זה אסור. למה הם נוגעים?

הידים הם כלי חזק מאוד להעביר רגשות. בכל לחיצת יד אפשר להרגיש את האדם אם הוא שמח או עצוב, אם הוא אוהב או קר רגש. זו עובדה שכולם יודעים אותה ורק משחקים כאילו עליהם זה לא משפיע.

איך אמא מעבירה רגשות לבנה, לא דרך ליטוף?

גם נגיעה מקרית מעבירה רגשות וכל אחד מאיתנו יודע את זה.

כשהרגשות מתעוררים - הם מתגברים ומושכים לנגיעות יותר משמעותיות עד שמגיעים לעצם האיסור ואז זה כבר מאוד מאוחר.

כל מי שמבטיח "לי זה לא יקרה" פשוט משקר את עצמו. היו כבר חכמים וחזקים יותר ממנו שנפלו בפח. הגמרא מספרת על גדולי החכמים שהרגישו על בשרם עד כמה חלש כוחו של בן אדם.

אבל לא צריך ללכת כל כך רחוק. די אם נראה מה קורה בחברה המתירנית החילונית. הם התחילו לפני כמה שנים להתיר רק נגיעות, והיום אין כמעט בחורה שגומרת את התיכון "שלמה" כמו שהיא נכנסה אליו.
זה לא נעים לדבר על זה אבל העובדות נמצאות מול עינינו וחבל שלא לראות את הנסיון של החילונים ואת התוצאה העצובה. להם קשה לצאת מזה היום ומי שמצליח לעמוד על שלו מיד חוזר בתשובה. (לא אל אלה שלא שומרים נגיעה) כל מי שלא מצליח להתגבר על תאוותיו ורוצה בכל זאת לנגוע בבנות, שידע, לפחות, שהוא הולך לדרך שסופה ידוע ושלא יטיל אשמה על אחרים כשבסוף תארע לו תקלה.

אבל העיקר הוא שהתורה אסרה - הנוגע עובר איסור תורה אפילו אם לא עשה מעשה. אם אנחנו לא דתיים מזויפים למה אנחנו מתירים מה שמתחשק לנו.

יש עוד הרבה מה לכתוב, אבל אשמח לשמוע באיזה כיון הולכים אלו שלא שומרים נגיעה. ואתיחס לשאלותיהם. ובלבד שהם אמיתים, ולא מחפשים צידוק לדבר שבתוכם הם יודעים שהוא אסור.


למה לנו זה לא יקרה?
כי אנחנו יותר טובים?

כתבות נוספות