שאל את הרב

טבילת נשים לפני החתונה

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 02/01/12 13:57 ז בטבת התשעב

שאלה

השאלה של טבילת נשים לפני החתונה מעסיקה אותי מאוד. קראתי גם שארגוני נשים הגישו עתירה לבג"ץ בנוגע לזה. אני לא חושבת שלצאת לבגץ זו הדרך, אבל אני מנסה להבין-

טבילת רווקות נאסרה כי מאז חורבן בית המקדש הסיבה היחידה לטבול היא ע"מ לאפשר קיום יחסים, ולאיזה צורך צריכה אישה לא נשואה צריכה לטבול אם כן?

אך אני שואלת- מי כיום לא תקיים יחסים בגלל שאינה טהורה על אף שאינה נשואה? הטבילה לא תעודד פריצות, כי הפריצות קיימת (בחלקים מסויימים מהאוכליוסיה, ובאחרים הטבילה היא לא מה שתשנה).

אבל- זו עדיין לא סיבה מספקת להתיר טבילה במקווה. סתם כי נשים רוצות הרגשה רוחנית כלשהי, כי האיסור באמת קדום ביותר. צריך סיבה גדולה יותר.

יש מחלוקת גדולה בכל הנוגע לעליה להר הבית, ואני לא רוצה לפתוח את המלחלוקת הזו כאן, אבל נראה לי שנשים שרוצות לעלות להר הבית (אם הן הולכות ע"פ רב שמאפשר זאת), העובדה שאינן נשואות לא אמור למנוע מהן. גם כשבית המקדש יבנה נשים לא נשואות לא יעלו??

באלפיים שנה האחרונות לא היתה סיבה לטבילה במקווה חוץ מאשר לקיום יחסים. אבל עכשיו המצב שונה, ואני כן חושבת שרבנים צריכים לשים לב לזה שאנחנו ב"ה בארץ ישראל, והמצב הוא לא מה שהיה...

שנזכה כולנו, כל עמ"י, להיטהר ע"י ה' (כמאמר ר' עקיבא "מקווה ישראל ה' ") ולעלות להר ה'...

תודה רבה!!!

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

אמנם יש פריצות אבל טבילת רווקות במקווה תחמיר עוד יותר את המצב,
הרי לא מדובר באנשים שההלכה לא מענינת אותם כלל, הם עושים מה שמרגישים,
אבל אדם עם יראת שמים בסיסית מפחד ונמנע מאיסור כרת של נידה, רואים מה היחס לחמץ בפסח ולצום יום כיפור, גם מי שמחפף בדברים אחרים לא מחפף בדברים חמורים, אז אם נבא ונוריד את חומרת המעשה מאיסור נידה חמור לאיסור פחות חמור חלילה זה יכול להקל את האיסור בעיני אנשים ויוכלו להכשל ביתר קלות, וזה ודאי לא מוסיף לטהרתם של ישראל.

בקשר לעליה להר הבית, אם הטהרה של רווקות תביא למכשול, יצא שכרו בהפסדו.

טהרה משיגים לא על ידי המצאות חדשות של רגשי טהרה במקווה אלא על ידי עמל ועודה תמידית כל המידות, כפי שמבואר בספר מסילת ישרים, שזהירות מביאה לזריזות והלאה עד לטהרה וליותר מזה.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות