שאל את הרב

חתונה של אחותי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/07/03 17:54 ב באב התשסג

שאלה

שלום לרב!

משפחתי הקרובה (הורים, אחים) שומרים מצוות אבל רוב המשפחה הלא קרובה וכן חברי ההורים ושותפיהם לעבודה הם לא כאלה, לכן מרוב הארועים המשפחתיים ההיתי מצליח בדרך כלל להיתחמק על מנת לא להגיע למצבים שלא ראוי להגיע אליהם מבחינה הלכתית (לחיצת יד חיבוק נישוק ווכו') שאתה לא יכול להתחמק מהם גם את תירצה שכן אנשים נגשים אליך בעצמם ועושים זאת

אבל כעת אני נמצא בבעיה בקרוב ישנו ארוע במשפחה הקרובה ואין לאן להתחמק וידוע לי שיהיו הרבה אנשים חלקם לא מקפידים על הקירבה שהזכרתי למרות שהם נקראים דתים וחלקם יהיו כאלה שלא שומרים מצוות .קראתי תשובה שצריך להסביר לאנשים והם יכבדו אותך אבל ניראה לי קצת לא ריאלי להתחיל להסביר לבערך 80 אחוז מהמוזמנים דבר כזה בעוד שהחילונים בכלל לא מבינים מה אתה רוצה מהם.

האמת שאין לי מושג מה אני צריך לעשות ובעוד שאני כותב שורות אלה אני מאמין שתשובת הרב תהיה נחרצת שזה פשוט אסור, אבל מה אני אמור לעשות לא ללכת לחתונה של אחותי?

עוד דבר עכשיו שאני כותב זאת קשה לי להבין למה ולמה צריך להיות כל כך קשה להיות דתי מצד אחד אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי,הכל כל כך מסובך וקשה ולא רק בקשר לבעיה שהצגתי אלא גם בתחומים נוספים, לאלה שלא שומרים אין להם בעיות פנימיות ורגשי אשמה פנימיים למה עברתי על דבר זה או דבר אחר .

תודה וכל טוב.

תשובה

בס"ד

שאלת שני שאלות שאחת קשורה בשניה.
אם יהיה לך ברור שלנגוע במאה נשים בחתונה אחת זה לא טוב בשבילך - זה יהיה מאוד פשוט - אף אחת לא תתחבק ותתנשק איתך.

אבל אם אתה מסופק בזה ולא מבין (בצדק) אין סיכוי שמשהו בך ימנע אותם מליפול עליך.

לכן חביבי כדאי שתנסה להבין למה אלוקים שיצר אותנו ורוצה את טובתינו. למה אלוקים שנתן בנו את היצרים לימד אותנו שזה לא טוב להתקרב ולנגוע בכל אשה שבאה לחתונה של אחותך?

למה זה עלול לקרר אותך ביחס לנשים בכלל ולהפוך את כל היחס שלך אליהן לזול ומזלזל.

ראה חביבי התורה היא לא נועדה להקשות עליך את החיים. למי זה טוב אם יהיה לך קשה?
ה רק נועד להבטיח לך חיים יותר נקיים ובריאים.
שתוכל לחיות באהבה עם בת זוג אמיתית. ושתוכל ללמוד ולהתפלל ולהיות שלם עם אלוקים ואדם.

בהצלחה

כתבות נוספות