שאל את הרב

חשיבות של בתולין - לחתנים וכלות בלבד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 27/10/02 18:59 כא בחשון התשסג

שאלה

לכבוד הרב שלום וברכה.

לפני כמה זמן שאלתי שאלה ותרם קיבלתי תשובה.

כתוב בגמרה שאשה בתולה כורתת ברית למי שעשה אותה כלי.

אני רוצה לדעת מה המשמעות של הברית הזאת,האם יש דרך חזרה, כלומר האם ניתן להתנתק מבעל הברית הראשון ולכרות את הברית מחדש?

כידוע, לצערינו, המצב היום הוא שבציבור החילוני (ואפילו בציבור דתי חלש) אין כמעט בתולות אחרי גיל 20.האם לפי זה עלי להימנע מלהיפגש עם בחורות שחזרו בתשובה בגיל מבוגר?

תשובה

בס"ד

שמירת הבתולים היא חשובה מאוד. אי אפשר להתייחס לבתולין כאל סתם עוד פצע שהתרפא. זה משהו בעומק הנפש. אם תרצה להבין את זה בשכל פשוט, ראה כי נשים שח"ו עברו אונס - לא משתחררות ממנו כל כך מהר. לפעמים הם סובלות מכך כל החיים, אע"פ שזה לא ניכר מבחוץ - זה קורה מאוד מאוד חזק מבפנים,

למרות ש"בסך הכל" הם עברו רק חוויה גופנית אולי "פצע קטן". אבל המציאות גופנית הזו אינה מנותקת ממציאות רוחנית. כל אחד מבין שהחויה הגופנית הזו קורעת משהו עמוק עמוק בנפש האשה.

כל זה הוא בגלל שיש קשר מאוד מאוד חזק בין הגוף לנפש ובמיוחד בדברים שקשורים ליחסי איש ואשה.

חכמינו אמרו כי אשה "כורתת ברית" לבחור הראשון שלה. המילים "כריתת ברית" הם הרבה יותר ממגע רופף. הם הרבה יותר מקיום יחסי מין מזדמנים, סתמיים, אקראיים. זה גם הרבה יותר מקיום יחסים רציני בין אנשים אוהבים.

הבחור הראשון הפך אותה מ"נערה" ל"אשה" – הוא שינה משהו מרכזי בגופה. הוא שינה משהו מרכזי גם באישיות שלה. הטעם שלו, רע או טוב, נשאר להרבה זמן. כמעט לנצח.

מכאן תבין כי נישואין עם בחורה שאינה בתולה הם בהחלט סיכון גדול היא כבר "כרתה ברית" עם מישהו אחד.

משאלתך נשמע כי היא כנראה לא שמרה על "הברית" שהיא כרתה. גם הוא וגם היא זילזלו בכך וכעת שניהם בבעיה. כרתו ברית ולא שומרים אותה.

בעומק הנפש הם מחוברים. במציאות הם לא מחוברים לכלום, גם לא לגופם. הם לא מרגישים את הקשר הזה שקיים כל כך ורופף כל כך.

אמרתי "שניהם" כי גם הבחור לא "משוחרר". הקשר שנוצר לו עם הבחורה הזו הוא כל כך חזק ואסור גם לו להתעלם ממנו. היא קשורה בו למרות שהוא לא רואה שום חבל גשמי מנילון או מפלדה שמחבר ביניהם.

האם יש תיקון?
יש. אבל זה בערך כמו להוולד מחדש. לא כל אחד יכול. אבל אפשר.

האם להנשא לבחורה לא בתולה?
התשובה לכך תלויה הרבה בשאלה מי אתה?
האם אתה יותר טוב?
אם אתה לא פגמת ב"פגם הברית" (וגם אם פגמת ותיקנת) מותר לך לצפות לבחורה שגם היא לא פגמה בפגם הזה. ואם היא פגמה – היא תיקנה והפכה את עצמה באופן כל כך מהותי וכל כך חזק עד שהיא "נולדה מחדש".

בכל מקרה צריך לראות את המכלול כולו. אם מדובר בבחורה כל כך מיוחדת טובה ורצינית ממך – אפשר שהמעלות האחרות שלה מחפות על הפגם הזה.
צריך בזה הרבה שיקול דעת.


בהצלחה

כתבות נוספות