שאל את הרב

חמותי לעתיד

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 21/05/12 18:32 כט באייר התשעב

שאלה

כבוד הרב שלום רב,

ברצוני לשאול שאלה בנוגע לנישואיי ההולכים ומתקרבים.

בן זוגי ואני תוהים האם לקנות דירה שבה נחייה שנינו בנפרד מאמו ומאימי, או לחיות עם אמו ולחסוך עוד כסף כדי לקנות דירה יותר איכותית.

אני אישית האמנתי שזו הדרך הנכונה אך לאחרונה כשהכרתי אותה לעומק הבנתי שלא אוכל להסתדר איתה משום ששתינו מאוד שונות, יש מקרים שהיא אף מכעיסה אותי מאוד ואני מרגישה שלא יכולה לסבול עוד, אני שותקת ולא מעירה לה אך לא יודעת עוד כמה אוכל לשתוק.

אתן כמה דוגמאות:

כשקנינו חליפת חתן אמרה לנו בלי לחשוב שהחליפה מכוערת והיא לא אוהבת אותהאני מאוד נפגעתי..אני אישית חושבת שאם אדם לא אוהב משהו וחברו כן עדיף לשתוק מאשר לפגוע, לתת לאדם להיות שמח במה שקנה.

דוגמא נוספת שאני מרגישה שהיא לא חיה את חייה אלא מתערבת בשלנו, היא החליטה על דעת עצמה לחפש לנו דירה למרות שאמרה שכדאי לנו לחיות בדירה שלה לאחר הנישואים, היא התחילה לפנות למתווכים ולחפש ואני מעולם לא ביקשתי ממנה משום שאני מאוד נהנת מהתהליך ומוצאת שזה מקרב ביני לבין זוגי ואני רוצה לחפש יחד איתו ולא יחד איתה, אני חושבת שזה משהו ששייך לי ולו ואף אחד לא צריך להתערב אלא אם נבקש עזרה. היא קבעה לי ולה יום ללכת לחפש דירות ואני לא מעוניינת לחפש איתה אני רוצה לחפש עם בן זוגי.

דבר אחרון שמפריע לי בהתנהגותה- היא בזבזנית ואני מאוד חסכנית, היא קונה בשמים והולכת למסעדות כשהכיור בבית שלה שבור וכשיש לה מינוס ענקי בבנק. אני לא יכולה לסבול את זה משום שאחרי שנגמר לה הכסף לבזבוזים היא מבקשת מבן זוגי סכומים מוגזמים וזה מרחיק אותנו מהחלום לקנות בית.

לסיכום אומר , שאני מאוד מכבדת אותה ובמיוחד את בן זוגי , אני אוהבת אותו מאוד ואני מפחדת שמה שאני מרגישה לאימו לאחרונה יפגע ביחסנו, אני לא רוצה לפגוע בו ואני מאוד מפחדת שאעשה זאת עם מילותיי.

אני תמיד כיבדתי את חמותי לעתיד אך לאחרונה אני לא מעוניינת לדבר איתה יותר משום שאני מוצאת שהיא לא מעניינת ושעולמה סובב סביב דברים שוליים, וגם בגלל זה אני לא רוצה לחפש איתה דירה, אין לי על מה לדבר איתה. אני מאוד השתדלתי במשך זמן רב לבנות יחסים טובים איתה, ובאמת היו ימים שהיא הייתה מתקשרת אליי ומדברת איתי שעה שלמה עד שהרגשתי שאני לא מסוגלת יותר לדבר.

היום אני נחה ממנה (אני לא אוהבת לדבר בטלפון) משום שהיא כנראה נעלבה

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה

ראשית ברצוני לברך אתכם במזל טוב שתזכו להקים ביתכם בשמחה!!

זה לא טוב לגור בבית ההורים כי הזוג צריך לבנות את מרקם היחסים שלו לבד, בלי השפעות של אנשים אחרים גם אם הם יקרים וקרובים,

קל וחומר במקרה שיש התערבות של ההורים שצריך להתרחק מלגור יחד.

כמובן צריך להמשיך לכבד אותה ואף להתאמץ בכך, אך לא לתת לה להתערב בענינים שלכם ואתם צריכים להיות מתואמים בענין כדי שבינך לבעלך לא יוצרו מתחים מיותרים.

אני לא רואה מקום להאשים את עצמך, זו דרישה לגטימית ובסיסית לנהל את ההחלטות שלכם לבד, ואם היא נפגעת אין לכם אחריות על כך.
כמובן להודיע שאת לא באה כדי שהיא לא תמתין סתם.

הפסוק הוא : על כן יעזוב איש את אביו ואימו ודבק באשתו והיו לבשר אחד.

בהחלט אפשר לומר שיש צורך בעזיבה כדי לבנות את התא החדש. ראי בספר "נישואין - מימוש עצמי בנין משפחתי" מאת דבורה ארציאל עמוד 97-84. (בכלל מומלץ לכל אחת לקרא את כל הספר)

בברכת מזל טוב,

דני ארגמן

כתבות נוספות