שאל את הרב

חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 27/03/10 20:35 יב בניסן התשע

שאלה

שלום כבוד הרב

שמי....יש לי חברה ממש טובה שהיא בעצם החברה הכי טובה שלי

יום שישי בבוקר היא התקשרה אלי בלחץ

שאלתי אותה מה קרה והיא אמרה לי שהיא חלמה עלי חלום ממש מפחיד

שאלתי אותה מה היא חלמה עלי והיא אמרה לי כך : בחלום היא ראתה שאני נדרסתי ובחדשות אמרו גופה שלא מוצאים אותה וכל והיא ראתה איך כל הכיתה שלי בכתה ואיך שהיא בכתה והחזיקו אותה, ובמשך שבוע בחדשות המשיכו להגיד גופה נעדרת ...וכו' אחרי שבוע הסתבר שאני הייתי באיזה אולם וארגנתי לאבא שלי מסיבה יום הולדת ( היום הולדת של אבא שלי כבר עבר לפני שכמה חודשים). בקיצור החלום הסתבר שאני ישנתי באולם כי עשיתי לאבא שלי מסיבה אחרי שבוע שחזרתי לכיתה אותה אחת שחלמה תחלום (חברה שלי ) ראתה שהיא התחילה להרביץ לי מרוב לחץ ואני לא הבנתי מה היא רוצה ממני ואז היא ראתה בנים מהשכבה שלי שהחזיקו אותה ואמרו לה להפסיק

אותה חברה שלי שחלמה תחלום אז תמיד שהיא חולמת חלומות אז הן מתגשמות נגיד היא חלמה שחברה שלה בת 17 נפרדה מחבר שלה והיא גן חלמה איך הם היפרדו וזה קרה בדיוק כמו בחלום וככה היא חלמה כל מיני דברים וזה קרה בידיוק כמו בחלום, באותו יום שהיא סיפרה לי תחלום הזה שאני נידרסתי אני לא יושנת בלילות ואני רק מפחדת והיא אמרה לי שהיא קמה בבוקר אז היא קמה עם דמעות!....

מה פרוש החלום ומה עלי לעשות ?

תשובה

בס"ד
שלום רב,
גם לפי החלום מתברר בסוף שלא קורה לך דבר רע. לפי החלום את נעדרת מפני שעשית לאבא שלך מסיבה - אז גם לפי החלום אין לך סיבה לדאגה.

באשר להסבר של החלום - החברה שלך מאוד אוהבת אותך ובחלום היא בטאה את הדאגה שלך שלא יקרה לך משהו רע. בתחילת החלום היא חושבת שקרה לך משהו רע והיא מאוד בוכה וכואבת - כלומר מבטאת בחלום את הדאגה והרצון שלה שתמיד תהיי בריאה וחזקה.
בסוף החלום שלה היא מוצאת את הפתרון הטוב בחלום עצמו כשמתברר שהכל היה חשש שוא. והיא יכולה לשמוח גם בחלום עצמו כשמתברר שבעצם כלום לא קרה לך.

באשר לתחושה שלך שכל החלומות שלה מתגשמים. אני סבור שאם תבדקי עם החברה שלך, יתברר שלא כל החלומות שלה מתגשמים אלא רק חלק קטן. אבל את החלק הקטן הזה כולם זוכרים ומספרים עליו.

כתבות נוספות