שאל את הרב

חינוך מופרד -דחוף א'

חדשות כיפה הרב שי פירון 03/07/02 05:45 כג בתמוז התשסב

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב

תודה רבה שענית לי מהר על שאלתי

ואני רוצה לדעת מדוע כיום הציבור הדתי לאומי לא מחנך את בניו ואת בנותיו לחיות ביחד אבל עם תורה ומצוות הבנתי שבבית הספר מנסים לנות את האישות שלי ויכול להיות שאם היה בנות זה יפריע אבל מדוע לא ניתן לעשות למשל ערב בנים ובנות ושם יסבירו לנו את המכשולים שיש בזה

אם יסבירו לנו אולי כן נרצה לקיים את המצוות הזאת אולם כיום שרק אומרים לנו מה לעשות ולא שואלים אותנו אז בטח תנגד

אז האם אתה חושב שגם בתנועת הנוער צריך להפריד כי אם בבית הספר מחנכים לחינוך מופרד אז מדוע גם בתנועה צריכים כזה חינוך כי הרי בסופו של דבר מי ילמד אותנו כיצד לחיות עם בנות כי בסופו של דבר אחרי כיתה יב' או לפני נצטרך לחיות עם בנות

מודע במקום להתחמק מהמציעות אתם( החינוך הדתי לאומי ) לא מנסים כיצד לעבוד עם תורה ומצוות בימים האלה שבנות הם לא דבר רע שאסור לדבר איתם או לשבת לידם או לשוחח איתם ( תקן אותי אם אני טועה )

תודה לרב על אוזן קשבת בנושא כי זה נושא שבוער בתוכי

י.ל

תשובה

ב"ה


שלומות,

שאלתך נחלקת לשני חלקים:

אין ספק שמהלך ההפרדה בבית הספר חייב להיות מלווה בתהליך של הסברה. תמיד טוב להסביר. רק כך ניתן להגיע לתוצאות סבירה. רק כך ניתן להפנים את הערכים עליהם ואליהם אנו מחנכים. בודאי הנהלת ביה"ס שקלה דרכי פעולתה והגיע למסקנה כתוצאה מעיון בכל השיקולים הנוגעים בדבר.

ביחס לפעילות נפרדת או מעורבת בתנועת הנוער, אני רואה את השאלה כשאלה מורכבת ובעייתית. יש מי שרואה צורך להפריד גם את תנועת הנוער ויש מי שרואה את תנועת הנוער כמסגרת שנועדה להפגיש את הבנים והבנות יחד.


בברכה,

שי

כתבות נוספות