שאל את הרב

חינוך ילדים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/01/07 16:10 יב בטבת התשסז

שאלה

שלום,

אנו זוג מסורתי שגר בחו"ל ולאחרונה התחלתי בתהליך של התקרבות לדת. אנו מתכננים לחזור לחיות בארץ ומאוד מטרידה אותנו שאלת החינוך. אני הייתי רוצה שילדינו ילמדו בבית-ספר דתי אבל מבחינת אישתי זה כמעט לא בא בחשבון (לדעתי בעיקר בגלל המבוכה ממשפחתה החילונית). האם יש אפשרויות ביניים כמו בתי ספר דתיים "לייט"? שמענו גם אל תוכנית תל"י. מה דעתכם עליה?

אנחנו די גמישים מבחינת מקום מגורים והשיקול המרכזי יהיה מוסד לימודים מתאים.

תשובה

שלום וברכה
יש אכן בעיה קשה במערכת החינוך של ישראל שחסרים בתי ספר מסורתיים. אמנם תל"י הוא סוג מסוים של פיתרון, אולם הוא די רחוק ממה שאנשים מבקשים. בחו"ל יש בתי ספר בו המוסד החינוכי הוא מוסד אורתודוכסי אבל לא כל התלמידים ולפעמים אפילו לא רובם, והמוסד אינו מתערב במה שנעשה בבית התלמידים, ואינו כופה את דרכו עליהם. זה נראה לי הדבר הנכון שיהיה בישראל ואני מקווה שהוא יהיה.
מה עושים בנתיים ? בינתיים עושים אחת משתיים. או ששולחים לתל"י אולם כאמור זה רחוק ממה שאתם כנראה מחפשים, או שלומדים בבית ספר דתי שהאווירה בו יותר פתוחה ויותר מקבלת. יש דוגמאות שונות לדבר. אם מדובר בבנות יש את בית ספר "פלך" לגילאי התיכון (ברחובות ובירושלים).
מה אני מציע לעשות ? להעלות את השאלה בפורומים של כיפה, https://www.kipa.co.il/community/all.asp?id=41 * ושם בוודאי תהיינה התייחסויות.

כל טוב

כתבות נוספות