שאל את הרב

חזרה בשאלה

חדשות כיפה הרב שי פירון 31/01/02 10:55 יח בשבט התשסב

שאלה

בס"ד

כבוד הרב,

יש לי בעיה שמטרידה אותי מאוד ואני מבקשת ממך בכל לשון של בקשה שתעזור לי!!!

אינ בת עם עוד 3 אחים [אני בת 14] למשפחה דתית לאומית. הבעיה היא ש אחי הבכור [בצבא] הוריד את הכיפה והשני שהוא במכינה קדם צבאית נכנס לאתי פורנוגראפיה וגם הוא לא ממש דתי כבר. ניסיתי לומר- כלום לא עוזר. יש איזה משהו שאני יכולה לעשות??? אני לא יכולה לראות את המשפחה שלי נהרסת!!!

-טלי-

תשובה

ב"ה



טלי,

ברכת ה' עלייך.

ראשית אני חש את כאבך. מרגיש את החרדה האמיתי הגדולה המפעמת בקרבך. יחד עם זאת, אני חושב שאיאפשר לייעץ לך בלי להכיר את האוירה הכללית במשפחה. לא תיארת איפה עומדים ההורים שלך בכל הסיפור הזה ומה עמדתם? מה המסר המרכזי בחינוך הבית. כל התשובות לשאלות הללו מרכזיות ומשמעויות.
לכן, אם תרצי תוכלי ליצור איתי קשר דרך אחד מהטלפונים הבאים ואשמח לסייע לך: 036106666 מנוי 70622 (להשאיר הודעה עם שם, נושא ומס טל' או 039338267).

בעיקרון, אני חושב שהדרך המשמעותית בה את צריכה לנקוט כרגע היא בחיזוק של עמדותייך מבלי להתעמת עם אחייך. עלייך להרבות בלימוד, בדבקות בתלמידי ותלמידות חכם. השקיעי בקריאת ספרים, בלימוד ובעיון. אין לי ספק שהמוקד צריך להיות בהתכנסות פנימה. דרך אגב, ככל שתבני את עצמך ותהפכי לדמות השלמה עם עצמה, תוכלי להשפיע, בעצם נוכחותך - על אחייך.

בברכה נאמנה,

שי

כתבות נוספות