שאל את הרב

חדר''ג בחדר שלי

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 31/01/07 22:11 יב בשבט התשסז

שאלה

שלום לרב!

שאלה קצת מוזרה אבל הייתי מעוניין לדעת מה ההלכה.

יש לי בחדר שלי מין לוח קטן שעליו אני רושם כל מיני דברים כדי שאני לא אשכח אותם. מין יומן רק תלוי על הקיר. בחדר שלי נמצא גם מחשב שאחותי משתמשת בו. פעם אחת היא הפתיעה אותי ואמרה לי משהו שהיה כתוב על הלוח. אמרתי לה שאסור לה להסתכל והיא אמרה לי שאין בעיה להסתכל כי היא לא יכולה להתעלם מכך. אני כתבתי על הלוח בגדול "חרם דרבנו גרשום" כדי שהיא לא תסתכל לשם יותר. יש להוסיף שהלוח נמצא ממול המחשב כך שוא לא ממש מפריע לה בעיניים. האם מותר לה להסתכל כי זה בבחינת לפני עיוור לא תתן מכשול או שאסור לה להסתכל?

תודה רבה!

תשובה

ב"ה


שלום.

אם אתה רוצה שלא יחטטו לך בפתקאות ולא יסתכלו במה שאתה כותב אז תדאג להסתיר את זה בצורה נאותה.

אתה מעמיד את בני הבית בניסיון שקשה מאוד לעמוד בו ! כי אם זה מכתב אישי אזי אסור לאף אחד לקרוא אותו חוץ ממך אבל אם אתה תולה אותו על המקרר או בלוח מודעות אז מה בדיוק אתה רוצה שיקרה? שיכנסו לחדר שלך בחושך? שישימו מסכה על העיניים?

וחוץ מזה תחשוב רגע לעצמך: למה זה כ"כ מפריע לך שקוראים את הדף שעליו אתה כותב דברים שלא תשכח אותם ? ואם בני הבית קראו שהזכרת לעצמיך כל מיני דברים זה לא "סוף העולם" ולא סיבה למריבה .ואם אתה לא תעשה מזה עיניין גדול אז עד מהרה אף אחד מבני הבית לא יעשה מזה עיניין [ובמשך הזמן כל מי שיכנס לחדר כלל לא יעיף מבט על לוח המודעוׂת כי זה לא במודעוּת שלו.]

בהצלחה,


עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות