שאל את הרב

חבר מבית ספר חילוני

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 28/12/01 05:32 יג בטבת התשסב

שאלה

כבוד הרב השלום והברכה.

אני חניכה בשבט עמיצור, מסניף במרכז הארץ, ויש לי קשר של עם מישהו מסניף אחר במרכז הארץ.עד סוף כיתה ח' הוא היה בישיבה דתית ברמת גן. בתחילת כיתה ט', מעומס השעות והכובד הלימודי, (סיימו כל יום ב- 19:00) הוא עבר לבית ספר חילוני ברמת גן. (לפני ואחר המעבר המשפחה שלו היתה ונשארה דתית רגילה) הוא ממשיך ללכת עם כיפה בבית הספר החילוני וממשיך לשמור על המצוות. אבל, כמובן שהמעבר שינה אותו במקצת, והוא נכסף לסביבת החיים החילונית. הוא ממשיך להיות פעיל בבני עקיבא,וממשיך להתנהג כמו מאמין רגיל, אבל "השינוי היחיד" הוא בעבירה להיות בבית ספר החילוני.

אנחנו מבלים ביחד, ונהנים. (אני שומרת נגיעה) הוא כל הזמן שואל אותי אם זה מפריע לי (הקטע של הבית ספר החילוני) ואני אומרת לו שברור שהייתי מעדיפה שהוא ילמד בבית ספר דתי,אבל אין מה לעשות.

ההורים שלו רוצים שהוא יחזור לישיבה, אבל הוא ילד מקובל וחברותי, והוא נהנה שם ולכן הוא חושב שאין לו סיבה לחזור. הוא הולך לשיעורים של רבנים, וזה מחזק אותו.

אנא עזור לי לפתור את בעייתי, כיצד עלי לנהוג איתו (להמשיך בקשר שלנו או להפסיק אותו) הקשר שלנו לאט לאט הופך לרציני- (כמה שקשר בגילינו יכול להיות רציני...)כלומר, ליותר מסתם ידידים רגילים ...

מחכה לתשובה

גפן(שם בדוי)

תשובה

בס"ד

לגפן
שלום
הרבה חשבתי לפני שעניתי לך.
את שואלת מה לעשות בידידות שמתחזקת עם בחור שלומד בבית ספר חילוני ואני אומר לעצמי שאפילו הוא היה ומד בבית ספר דתי או בישיבה או שהיה ראש הישיבה בכבודו ועצמו (בגילך) הייתי אומר לך שזה לא זה.
זה בטוח נחמד ובטוח שאת נהנית להיות יחד עיתו ואלף סיבות טובות אבל זה לא נכון להיות ידידים וחברים בגיל כזה ולכן אני לא מצליח להגיע לשאלה שלך מה לעשות כשמדובר בבית ספר חילוני.
אבל שאלת ואני חייב לענות, והריהי לפניך.
איני מכיר את הבחור שאת מדברת עליו אבל אני יודע מנסיון מצטבר שהרבה בחורים דתיים חזקים מאוד שלמדו במערכות לימוד חילוניות נשברו לגמרי. השבירה היתה מזדחלת ואין לי זמן לתאר לך את כל השלבים איך זה מתרחש. אבל זה קורה כמעט לכולם.
אפשר גם להביר באריכות למה זה קורה אבל גם זה לא כל כך משנה ואת יכולה להבין את זה מעצמך. מה שחשוב זה התוצאה העגומה, והיא קורה גם למי שמבטיח לעצמו לי "זה לא יקרה"
לכן אם הבחור הזה לא רוצה לעזוב שם את צריכה להבין מעצמך מה עלול מאוד להיות איתו ועל כן אין לקשר בניכם עתיד.

לכן....

תגידי לו שלדעתך הוא צריך לעזוב את המקום בו הוא לומד, ולצערך את לא יכולה להמשיך כך. ואני בטוח בהשעתך החזקה עליו להביא אותו למקום הנכון.

שלום

כתבות נוספות