שאל את הרב

חבר או אוייב ?

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 05/05/11 21:37 א באייר התשעא

שאלה

כבוד הרב שלום .

יש לי שאלה מסובכת מאוד והאמת שכבר הסתבכתי ..

יש לי חבר כבר שנה וחצי ומתכוונים בשנה וחצי שנתיים הקרובות להתחתן..

הבעיה היא כזאת :

אנחנו כל יום כל היום רבים כמעט ואין יום שאין לנו ויכוח או אחד מאיתנו מתעצבן אחד על השני ..

אני יודעת שמלא פעמים הריבים נגרמים בעקבות ה"פתיל הקצר" שיש לי .. אני מתחממת מהר ותוקפת .. אני חייבת לעבוד על מידת הכעס אני מודעת לזה .. אבל קצת קשה כשהוא מתנהג באדישות מוגזמת ועושה מה שעולה בראשו מבלי להתייעץ איתי בכלל, כיאילו אני לא קיימת .

אבל האדישות שלו והחוסר אכפתיות שלו מוציאה אותי מדעתי !

אני קנאית וזה לגיטימי ומרוב שהוא היה אדיש ולא היה אכפת לו בכלל אני הפכתי להיות אובססיבית ורכושנית עד מצב שנגעלתי מעצמי ..

הייתה לנו פרידה של חודש שהגיעה מימנו מתוך מחשבה שלו שאנחנו לא מסתדרים עם כל האהבה ועדיף במקום להרוג את הבריאות של שנינו עם הכעסים ריבים וצעקות .. בשבוע הראשון הייתי שבורה כי זה קשה אחרי שנה.. אבל שהרמתי את עצמי בידיעה שהוא כנראה לא האחד שלי וזה היה עוד מכשול כדי לחזק לי את הגבולות שלי שפרצתי בעקבותיו כי הייתי "עיוורת" הרמתי את עצמי וגם החברות שלי שעזרו לי נורא הרימו אותי מהרצפה ואחרכך בכל פעם שחשבתי עליו והתגעגעתי חיזקתי את עצמי ו"הכנסתי" לראש שלי כמה שהוא לא מתאים לי ורק רבנו ולא היה מצב נורמלי של בני זוג שרבים פעם ב.., רבנו כל יום !

אחרי החודש של הפרידה שוב, חזרנו .

ומאז היו פרידות חזרות פרידות חזרות .

אני מודה שאני אשמה לא במעט .. אבל בכל זאת למטבע יש שני צדדים .

הוא אדיש , לא מוכן לקבל דעה שונה משל עצמו , הפך להיות קנאי אובססיבי ורכושני בזמן שאני ירדתי מזה כבר.. הוא תמיד ימצא את הטעויות שלי ואף פעם לא יגיד שצדקתי במשהו תמיד יחפש להיות מעליי ..

ככה לפחות אני מרגישה, כל זה הוא אומר שהוא מרגיש עליי בידיוק ובנוסף שאני אגואיסטית שלא עושה כלום בשביל הקשר שלנו והוא כל הזמן מתאמץ ועושה..

אני לא יודעת אם קשר כזה שווה להמשיך ולעבוד על המידות בכדי להקים בית בגלל אהבתנו הגדולה

או שעדיף לוותר ולחפש אושר במקום אחר ?

תודה רבה רבה ! אשמח לקבל תשובתכם במהרה כי כל יום שעובר אני עוברת איתו עוד ריב ועוד מצבים מתסכלים.. תודה ! :)

תשובה

ב"ה,

שלום,

אם את מזהה שיש אצלך בעיה מסוימת של פתיל קצר, תגובתיות, בקורתיות וכדומה, אז לא יעזור אם תעזבי אותו, כי גם עם בחור אחר יחזרו על עצמם דפוסי התנהגות אלה.

נכון שצריך לעבוד על המידות, אבל ישנם גם מיומניות שצריך לרכוש כמו תקשורת זוגית, הקשבה, נתינת מקום וכדומה ודברים אלא מומלץ ללמוד, כדאי לכם ללכת ליעוץ והדרכה.

בברכה,

דני ארגמן



כתבות נוספות