שאל את הרב

חברות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/04/11 14:39 ב בניסן התשעא

שאלה

שלום וברכה,

יש לי עניין שמטריד אותי לאחרונה, לפני כמה זמן הכרתי חברה, שלצערי הרב הקשר שלנו עבר הרבה תלאות לרעה. עד שהגענו למצב שנותק הקשר בנינו בכעס גדול. לפני כמה חודשים הקשר חודש על ידי, אך המצב בנינו לא ממש חזר לקדמותו.יש עדיין יחסי קרירות ובקושי קריאת שלום אחת לשנייה. כיום אני והיא לומדות יחד במוסד אקדמי ולומדות הרבה קורסים ביחד, כמו כן שתינו גרות באותה עיר.

לפני כחודש וחצי, התחלנו קורס משותף ביחד ושם היה עמית נוסף ללימודים. (יש לציין שמטרת הקורס היא הגשת עבודה ופרזנטציה ביחד בסופו), ראיתי אותה פונה לעמית שלנו מבלי שאני אשמע ואומרת לו שיש לה כבר עבודה מוכנה אם הוא ירצה להגיש את זה יחד איתה, וזאת מבלי לכלול אותי יחד איתם. בהתחלה, לא הייתה לי בעיה עם זה. אני לא אכפה על אף אחד קשר איתי, מה שהפריע לי זה שהיא התחילה אח"כ לבקש ממני טרמפים חזרה הבייתה. ומבחינתי זה צביעות לעשות דבר כזה. מחד גיסא את הולכת מאחורי גבי ועושה עבודה עם מישהו אחר שהוא חבר משותף ללמודים מבלי כוונה לשתף אותי מאדיך גיסא מבקשת ממני לקחת אותה הבייתה. עלתה במוחי האפשרות לשקר לה והלגיד לה שאני לא נוסעת, אך מבחינת מצפונית זה מאוד מציק לי. אני לא יכולה לדבר איתה, כי אלו דברים שקשה לי להגיד לאדם.

מה תייעץ לי לעשות?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אני קורא את דבריך ומתרשם מאוד מהרגשות הנסערים, מתחושת כפיות הטובה שמקוממת אותך.
עם זאת דווקא כמי שלא מעורב בכלל בדבר, כמי שמתבונן מהצד, נראה לי שהרגשות שלך מאוד סוביקטיביים.

במבט אוביקטיבי: אם תחשבי על כך שהבחורה כבר לא רואה עצמה כחברה שלך - אפשר להבין ואף להצדיק את התנהגותה.

תחשבי על אפשרות דמיונית ששכנה שלך היתה לומדת אתך. מלבד זה לא היה לכם שום קשר. היא היתה מבקשת ממך לנסוע אתך בטרמפ. האם היית משום כך מצפה ממנה שכל מני עבודות באוניברסיטה היא תעשה דווקא אתך?

אפשר בהחלט להבין שהחברה שלך מבקשת את הטרמפ כשכנה ולא רואה בכך מחוייבות למשהו שהוא מעבר לכך.

כתבות נוספות