שאל את הרב

חברות דחוף

חדשות כיפה הרב שי פירון 14/07/02 18:07 ה באב התשסב

שאלה

שלום כבוד הרב לפני כחודש שלחתי לך שאלה אך לא קיבלתי ממך תשובה אך רפאל מחברים מקשיבים השיב לי תשובה אבל נוצרה לי עוד דילמה הבעיה הראשונה היא כך אני בת 17 ויש מישהו שאני מכירה ומאוד מעריצה ומעריכה והוא בשיעור ב' אבל אני לא מעונינת כ"כ בקשר כרגע אלא בעוד שנה או שנה וחצי שאני מקווה שהוא בעזרת ה' יוביל לנישואין ושאלתי את רפאל מה לעשות והוא אמר לחכות ושכבר 40 יום לפני יצירת הוולד קבעו את זיווגו ובעזרת ה' הוא יגיע אם זה הוא או מישהו יותר טוב עכשיו השאלה שלי היתה שאני מפחדת לפספס אותו כי הוא כ"כ צדיק ואדם טוב ואז הוא נתן לי את התשובה שכתבתי מקודם. והשאלה שלי עכשיו היא תמיד יש את המשל שאדם הולך וצריך לחצות כביש אז אומרים שאין לסמוך על הנס וצריך להביט ימינה ושמאלה ואז לחצות את הכביש יש חלק שתלוי גם בנו חוץ מההשגחה של הקב"ה יש תחלק של האדם והשאלה שלי האם אני צריכה לעשות איזה חלק להעביר מסר לבחור שעוד שנה או שנתיים יחכה להגיד לו שאני מעריכה וכו??? זאת השאלה האם די בזה שאני יחכה עוד שנתתים ואם הוא יהיה פנוי אז הכל טוב או לעשות מהלך שהוא רק ידע ואם כן איזה מהלך ואיך לעשותו אשר אולי טיפה יובטח לי איתו קשר בעתיד אני מאוד מעוניינת לקשר איתו אך לא עכשיו אודה לך אם תחזיר לי תשובה במהרה כי אני בדילמות הרבה זמן וזה לפעמים מתסכל ואודה אם יהיה אפשר לשמור על אלמוניות ושהשאלה לא תופיע בדף המרכזי בשאלות של כלום.

תשובה

ב"ה


שלום לך

אני חש במצוקה הרבה בה את נמצאת ובעיקר לאור העובדה שאני חש שאת עסוקה בשאלה זו כל הזמן. דומה בעיני שההצעה לחכות שנתיים היא הצעה שיכולה לעמוד במבחן השכלי אבל לא מצליחה להרפות את המתח הרגשי.
יחד עם זאת, אני חש שיש להבחין בין שני מושגים שונים.
יש דמות שאתה מתחתנים אותה אוהבים. אחד הקריטריונים המרכזיים לקביעת הדמות היא העובדה שמדובר במי שאתו אני יכולה לשוחח בגובה העיניים, לומר את מצוקותי ולהרגיש שמתנהל שיח.
אבל יש דמות להערצה. רב או מדריך, מורה דרך או מחנך. שתי הדמויות הללו שונות בתכלית ואין לדמות ביניהן.
אני חש שאת מערבת בין שני הטיפוסים הללו והצורה בה את מתארת מביאה לידי ביטוי הערצה אבל לא מביאה לידי ביטוי קשר בריא ונכון שבין בעל לאישה.

לכן, אני מציע שתחשבי שנית על מהות ההתאמה בניכם ואם אינך מצליחה להתפנות רגשית מהענין תוכלי לכתוב לו מכתב בו - בצניעות ובעדינות - תגדירי את התלבטותך ביחס למהות ולעומק הקשר.
תשובתו תהיה ביטוי להמשך.
אל תצרי מצב בו את תלויה בהסכמה או אי הסכמה. נהלי דגיאלוג מתוך שותפות עמוקה.


בברכה,


שי

כתבות נוספות