שאל את הרב

חברות בגיל צעיר

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/03/02 03:17 יא בניסן התשסב

שאלה

לכבוד הרב שלום!

קשה לי להסכים עם זה שאסור ליצור קשר בין בנים לבנות בגיל צעיר. אחותי עכשיו בת 23. היא וחבר שלה חברים מכיתה ט, ובקרוב הם מתחתנים.

אז למה לא ליצור קשר????

תודה מראש

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

בענין חברות בגיל צעיר. והמקרה שאתה מתאר שהסתיים בכי טוב. אני בטוח שאם תשאל את אחותך היום האם במבט לאחור היה כדאי כל הקשר הזה מכיתה ט' או לא. אני בטוח שהיא תגיד לך שהיה חבל על הזמן והכוחות. בודאי החבר שלה שהוא עתיד להיות בעלה יאמר לך כך. היה להם הרבה יותר טוב להכיר עכשיו לפני החתונה ולחסוך את כל המתיחויות הבאות בודאות בכל קשר בין בנים לבנות בגיל הנעורים.

לעצם שאלתך - התשובה לשאלה זאת מורכבת משתי מישורים הכרחיים.
1. האם קשר בגיל צעיר מותר ע"פ ההלכה.
2. מהי מערכת הקשר האמיתית והטובה שאנחנו מאמינים בה.

בקשר לענין ההלכתי אסור ליצור קשר שאינו למטרת נישואין. וכידוע היום רוב המקרים של קשר מגיל צעיר מטרתם אינה נישואין. גם אם יתברר אחרי כמה שנים שאותו קשר הוביל לנישואין.

קשר בגיל צעיר שלא למטרת נישואין ברוב המקרים הוא פיספוס של כל היופי האמיתי שאמור לבוא בזמנו המתאים. בגיל שבו ברור למה הכל מכוון.

לכן בצורה פשוטה כיום כמעט אין מציאות של קשר מגיל צעיר שמותר מבחינה הלכתית. מקרים מיוחדים צריכים התיחסות מיוחדת.

בקשר לענין מערכת הקשר האמיתית. דע לך שהקשר בין איש לאשה הוא אחד מהדברים הכי יפים הכי טהורים והכי משמחים בחיים שלנו. באותו מקום שיש לנו אפשרות ליצור את הדבר הכי נפלא יש לנו אפשרות להרוס הרבה מאד והדבר הכי יפה חס וחלילה יתהפך וישפיע לא טוב על כל החיים.
לכן, בגלל שאנחנו יודעים שהקשר בין איש לאשה הוא הדבר הכי יפה והכי טהור - אנחנו שומרים עליו ביופיו.

אני מברך אותך שבעזרת ה" שתזכה ממש בחייך בזמן המתאים לגלות את היופי הכי גבוה שטמון בקשר בין איש לאשה ובכך להביא גאולה שלמה.

כתבות נוספות