שאל את הרב

חברה שלי נופלת, ואני לא יודעת איך לעזור.

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 26/01/10 22:39 יא בשבט התשע

שאלה

שלום לכבוד הרב. אני תלמידת אולפנה, כיתה יא', מהמרכז.

לאחרונה חברה שלי [לומדת איתי באולפנה], סיפרה לי כי היא שכבה עם בחור [לא יחסים מלאים לפי מה שהיא סיפרה לי]. על אותו בחור בדיוק, שבוע קודם, היא כעסה עד חורמה ואמרה שהיא שונאת אותו.

אם אתה מבין לאן אני מכוונת, אני חשה שהיא מפקירה את גופה. מחללת אותו. נותנת לכל אדם [לפני דקה היא שנאה אותו!!] לעשות בו ככל העולה על רוחו במקום להמתין לאחד שיקדש אותו [בנישואים כמובן]. יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שלה. אולי, כדי לסבר את האוזן לגבי אופיה של הבחורה - היא לומדת באולפנה, מתפללת והדריכה בעברה בתנועת נוער דתית [לא אציין את השם מחשש ללשון הרע].

כדי לא להרחיק אותה מעליי לא נזפתי בה. היא ביקשה ממני מפורשות שלא אטיף לה ושלא אשגע אותה עם שיחות מוסר. אבל אני מרגישה שהיא חוטאת ומעשיה ממש מגעילים אותי. בא לי לזעזע אותה, להגיד לה פעם אחת ולתמיד שהיא מתנהגת כמו פרוצה !!! אבל אני לא יכולה לפגוע בה כל כך ... מה אני יכולה לעשות ? מה לומר לה ??

בבקשה, עזרו לי, כי אני רוצה לעזור לה ...

תשובה

בס"ד
שלום רב,
ליצר הרע יש דרכים רבות כדי להכשיל את האדם. לעיתים הוא נאחז באדם ויוצר חסימה שצריך לדעת לעקוף אותה.
כך החברה שלך שלא מוכנה לשמוע שיחות מוסר.

לכן הדרך כלפי החברה שלך היא לחזק את היצר הטוב שלה.
תתעלמי מהרגש הדוחה שיש לך כלפי המעשים שלה (גם אם קשה לך מאוד), תתקרבי אליה ותקרבי אותה אליך ולדברים טובים:
ללמוד תורה, לתפילה, לעשיית חסדים, לכל דבר שיש בו התקדמות והתלהבות מהטוב.
את צריכה להשתדל להעצים ככול שניתן את הצירוף שלה לדברים הטובים והיפים - כך יתעורר בה כוח הטוב.
את צריכה גם לדבר אליה כאל בחורה טובה והגונה - גם הפניה אל הטוב שבה תחזק ותעצים את הטוב. ככל שהרגשת הטובה שבה תתעצם ממילא יתגברו בתוכה הכוחות שיתנגדו להשפעה הרעה.
בהצלחה

יש דברים נוספים שמבוגרים רגישים ומבינים ידעו לעשות כדי לעזור לחברה - אם יש מישהו כזה: מורה, יועצת, מדריכה, או אפילו סתם שכנה נבונה - תתיעצי איתה ותבקשי עזרתה בנושא.

כתבות נוספות