שאל את הרב

זיווג

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 03/02/07 21:39 טו בשבט התשסז

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני יוצא עם חברה שלי במשך שנה וחודשיים שנינו אוהבים מאוד אחד את השני ורוצים להתחתן....חברה שלי החליטה שהיא פונה לרב ושואלת אותו אם אנחנו זיווג מתאים לפי השמות שלנו... היא שאלה 2 או שלושה רבנים והם אמרו לה שאם נתחתן יהיו גירושין....אחד מהרבנים גם אמר לה שאני מעכב לה את המזל ושכל שנייה שהיא מדברת איתי המזל שלה מתעכב...מאותו יום היא לא מוכנה לדבר איתי בטענה שאני מעכב לה את המזל....שנינו אוהבים מאוד ורציתי לדעת האם על פי השמות אפשר לדעת את הדברים האלה והאם יש לה סיבה טובה להרוס את כל הקשר בגלל זה....אני רוצה לציין שאני גם שאלתי רב והוא אמר שיש התאמה....אני בן 22 והיא 20...

הקשר בינינו היה טוב מאוד ומלא אהבה....

תשובה

ב"ה


שלום.


השאלה הזו צריכה להתברר ב 2 מישורים.
המישור האחד הוא המישור המציאותי שבו היא שאלה רבנים והיא רוצה ללכת על פי מה שאמרו לה בכל מקרה הסיצואציה הזו יצרה בליבה ספק מאוד גדול לגבי הקשר ואולי אפילו פחד ממה שאמרו לה. ואם היא מחליטה לנתק את הקשר את אתה צריך להבין את זה ולהיערך לזה .

המישור השני הוא המישור הרעיוני .
לדעתי אסור לקבל החלטה על פי בדיקת שמות. ואם רחל אשתו של רבי עקיבא הייתה הולכת לפי זה היא לא הייתה מתחתנת עם רבי עקיבא כי הר"ת של השמות שלהם זה ר"ע. ורע זה לא טוב... ועוד על מיני סוגי גמאטריות ונוטריקונים באותיות מלאות או המילוי של האותיות ור"ת.

ישנן כללים מאוד ברורים ויש כלים בכדי לבחון ולבדוק האם יש התאמה בין בני הזוג.
הכלי הראשון והמרכזי הוא השכל והדעת והכלי השני הוא הרגשות וההרגשות .הכלי השלישי הוא התפילה לקב"ה והכלי הרביעי יכולת הזרימה של הקשר .

העיניין הזה צריך להתברר בינכם וכדאי לכם להתייעץ גם עם ההורים שלכם שמכירים אתכם טוב.
עיין תשובתי : נמרולוגיה ב:
https://www.kipa.co.il/ask/show/41093



בהצלחה,


עוזיאל אליהו,
.

כתבות נוספות