שאל את הרב

זוגיות

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 28/09/12 16:08 יב בתשרי התשעג

שאלה

שלום לכבוד הרב,

על מנת לשאול את השאלה, אצטרך לספר לרב מעט רקע, סליחה על האריכות.

אני בת 28, והתחתנתי ב"ה לפני חודשיים. לפני החתונה גרתי עם חברה טובה בדירה שכורה במשך 4 שנים. לאחר החתונה, החברה עברה לעיר אחרת ואני נשארתי לגור עם בעלי באותה עיר.

לחברה מאוד קשה השינוי, היא הייתה צריכה בעקבות החתונה (וסיבות נוספות) למצוא דירה חדש, שותפות חדשות, עבודה חדשה. היא צריכה להתמודד עם חיים חדשים בלעדיי וכמובן עם חיי הרווקות הלא פשוטים בגיל הזה. היא מאוד כואבת את השינוי ויש לה צער מאוד גדול.

לפני כחודש רצינו להיפגש ליום טיול משותף ובסוף הדבר לא התאפשר. רציתי לפצות אותה והבטחתי לה שנטייל יום אחד בחול המועד סוכות. היא שמחה מאוד כצפוי. חול המועד השנה יוצא שלישי - רביעי - חמישי. בשלישי אני עובדת, כך שתכננתי לטייל עם בעלי יום אחד ועם החברה ביום השני. כשאמרתי זאת לבעלי, הוא כעס ונעלב ואמר שזה החופש הראשון שלנו יחד ונפגע מאוד. בעלי יודע כמה קשה לחברה שלי עם השינוי החדש וניסיתי להסביר לו שהיא צריכה אוזן קשבת ומישהו שישמח ויעודד אותה ולכן זה לא סתם טיול, זאת ממש מצווה.

הוא לא התרצה ולא השתכנע והמשיך בעלבונו. אני יודעת שאני אגרום לחברה שלי צער מאוד מאוד מאוד גדול. ומי יודע אם אצליח לתקן את הנזק שאגרום לה בביטול הטיול ואת הנזק שאגרום לקשר בינינו. אני לא רוצה לצער את בעלי וחלילה לא לגרום נזק לקשר בנינו. מה לעשות? בליבי פנימה אני כועסת על בעלי שאינו מוכן לעזור לחברה במצוקה (שעזרה לנו המון עם החתונה והסידורים לחתונה), כל מה שהוא צריך לעשות זה לוותר על יום אחד של חול המועד. הרי כל השבתות והחגים אנחנו ביחד, ויש לנו את היום השני של חול המועד לטייל.

אני לא אדם כעסן ועקשן מטבעי, אני רוצה לדעת מהו הדבר הנכון, ואעשה הכל בנועם וללא כעס.

עוד דבר, בעלי מקנא בקשר שהיה לי בעבר עם החברה, היום הקשר התרופף כי אנחנו לא גרות באותה עיר וכמעט ולא ראיתיה מאז החתונה. האם זה תקין שהוא מקנא?

תודה רבה, וכל טוב.

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

אם זה רצונו של בעלך בודאי את צריכה להיות איתו בחג בשני הימים, וממש לא שייך לשבת לו על המצפון ולמר לו שזו מצוה ושהיא תפגע,

איך תרגישי אם אחרי 30 יום מילואים שאת כבר מתגעגעת מאוד לבעלך הוא יגיע לביקור חטוף בבית ומיד יצא לגמילות חסדים עם אנשים קשה יום וכו' וינבה להסביר לך עד כמה המצוה גדולה וכו'..

בודאי כשמדובר בשנה הראשונה צריך מאוד להשקיע בקשר כי אל היסודות שיבנו את הזוגיות לאורך ימים.

לא נראה לי נכון להגדיר זאת כקנאות, הוא רוצה שהקשר שלכם יהיה קשר מובהק וללא קשרים חזקים אחרים.

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות