שאל את הרב

זוגיות

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 26/05/11 10:43 כב באייר התשעא

שאלה

בס"ד

כבוד הרב, שלום רב!

בעלי ואני נשואים שנה וחצי, יש לנו תינוק בן 8 חודשים. לאחרונה אנחנו רבים יותר מדיי ומפתחים, לצערי, רגשות שליליים. בשיחה גלויה אתמול, אחרי פיצוץ של ריב, בעלי אמר שהוא חושב על גירושין כי מרגיש לפחות חלק מהזמן שלא טוב לו, שלא כך זה צריך להיות, וזה שבר אותי. מטרת השיחה הייתה, כעיקרון, להסיק מסקנות ולשפר את הזוגיות.. ואני מודה שגם אני חשבתי על גירושין, אבל יותר בקטע תיאורטי, ורק ברגעים של כעס. בין השאר, מצב כלכלי לא קל מקשה על הזוגיות.

אני חושבת שמעבר להסקת המסקנות (אני צריכה להיות קשובה יותר לבעלי ובעלי יותר סבלני כלפיי וכלפי חולשותיי, למשל), התחזקות יכולה מאוד לעזור לנו. כרגע אנחנו מסורתיים ובעלי עושה יותר ממני – קורא ברכות השחר, תהילים, מניח תפילין. חשבנו כבר מזמן על לשמור שבת, אבל בינתיים לא היה לנו אומץ באמת לקחת זאת על עצמנו. אציין גם שלאחרונה התחלתי לטבול, אבל אנחנו נשמרים בינתיים שבועיים רק מיחסים, ולא ממגע.

אשמח לקבל עצה איך לשפר את היחסים תוך כדי התחזקות. בעלי אדם מאוד מאמין, אני מנסה לשאוף לרמת האמונה המאוד גבוהה שלו, ככה שאני חושבת שזה יכול להיות כיוון נכון.

תודה רבה!!

תשובה

ב"ה,

שלום,

א.מה שלפעמים מרגישים לא טוב, זו לא סיבה לגירושין, לכל אדם ולכל זוג יש עליות ומורדות בחייו הפרטיים והזוגיים,
הרי אפילו מקום עבודה אדם לא עוזב בגלל שלפעמים לא טוב לו, ק"ו פירוק זוגיות ומשפחה.

ב. מה שקבלת על עצמך לטבול זה מצויין, שתזכי להתמיד בזה.

ג.מה שאת מבקשת עצה להתחזק הדת תוך כדי שיפור יחסים, אלו לא שני דברים, אדרבה, שיפור היחסים והשכנת שלום בין בני זוג היא מצווה חשובה מאוד, וכוללת בתוכה מצוות וערכים רבים,
לכן אני מציע שתתרכזי בבנית מערכת יחסים טובה עם בעלך, ללמוד להקשיב, להמין, להכיל התנהגות שונה מהמצופה,, לדעת להביע רגשות חיוביים, וגם שליליים אבל מתוך שמירה על קור רוח, ללבן דברים ביחד ועוד, ובע"ה כשתתקדמי בענין הזה תכריכי את בעלך יותר ותוכלי ללמוד ממנו את החיזוקים שאת רוצה.

בברכה רבה,

דני ארגמן

כתבות נוספות