שאל את הרב

זוגיות

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 01/05/11 18:54 כז בניסן התשעא

שאלה

שלום

רציתי לשתף אותך בכמה פרטים שקצת מפריעים לי, דבר ראשון אני במערכת יחסים עם בחור כבר חמישה חודשים,אנחנו גרים רחוק אחד מהשני מרחק של 4 שעות נסיעה חשוב לציין שאנחנו נוסעים אחד לשני ומקפידים לשמור על שבת בשבוע להפגש לפחות.הבחור הוא בחור טוב עם נכונות לחתונה והכל הוא אפילו מדבר על זה אבל יש כמה דברים שמפחידים אותי ,

דבר ראשון הוא אדיש אני מדברת על אדישות מהסוג שצריך לומר לו דברים ואני מרגישה שאני יותר בוגרת ממנו וזה קצת מתסכל לפעמים לומר לו דברי בסיסיים כמו למשל לקום לעזור לי לנקות או למרות שהוא כן עוזר אבל מעט יחסית למה שאני מכירה מהבית אבי היה ממש שותף להכל.

דבר שני הוא סיים מערכת יחסים עם בחורה שיצא איתה שנה וחצי והציע לה נישואים, אבל לטענתו היא בגדה בו וכך נגמרה מערכת היחסים בצורה ממש לא יפה לפני שבועיים אני ראיתי הודעות שלו ושלה והיו שם קללות מצידה והוא גם האשים אותה וכל מיני כאלה השאלה שלי האם לחקור יותר בנושא הזה או שצריך להאמין בו כי הוא בחור אמין מאוד לכן אני מרגישה שאין צורך לברר יותר מדי עוד דבר שמציק לי הוא אמר שהוא בתקופה של לחץ כלכלי ואני מבינה כי עברתי כאלה תקופות והוא ממש דיבר על לא לקנות דברים כדי לחסוך וכשהוא אמר שהוא מפסיק לקנות בירה לבית זה קצת הטריד אותי לא שאני שתיינים אני כלל לא נוגעת בזה העניין הוא שאני מפחדת בעתיד שהוא יחסיר ממני דברים איך ניתן לדעת על קמצנות של אדם לפני הנישואין??מקוה שלא הטרדתי יותר מדיי בשאלותיי אשמח לקבל תשובה ,חשוב לציין שהוא הציג אותי לפני המשפחה ומגיע למשפחה שלי קבוע דבר שמראה כי הוא חושב על העתיד לכן זה חשוב לי

תודה מראש

מיכל

תשובה

ב"ה,

שלום,

לא אתיחס לכל המכלול כי לזה צריך שיחה ישירה,

אגע בנקודות אחדות.
1. הוא אדיש - זו הרגשה שלך יחסית לצפיות שלך, וזה יכול להיות גם בתכונות אחרות וגם אצל בחורים אחרים,
במקרה כזה את צריכה לשאול שתי שאלות, האם הוא באמת אדיש או שזו שפיטה שלי, הרי יתכן שבענינים אחרים הוא זריז ורגיש לא פחות ממך, ויותר מזה את עורכת השואה בינו לבין אבא שלך! וזו בעיה לא קטנה, מצוירת לך במחשבתך תמונה איך בעל צריך להתנהג ולפי זה את בוחנת, הסתכלות כזו לא מובילה למקומות טובים.
שאלה שניה, האם את מוכנה לקבל אותו כך כפי שהוא מבלי לנסות לשנות אותו ולחנך אותו?

2. ביחס לקמצנות, אם בגלל מצב כלכלי אדם מפחית הוצאות זה לא קמצנות אלא כלכלה מחושבת, הוא לא יקנה בירה אם אין לו כסף, הרי לא ילך לשדוד כדי שיהיה לו בירה או אפילו חלב.
במהלך חיי הנישואין מגיעים לפעמים למצב של דוחק כלכלי וזה יכול להיות בנסיבות טובות למשל, צמצום הוצאות לתקופה מסויימת בעקבות רכישת דירה, אז איך את מצפה שגם בימים אלו לא יחסר לך כלום?

בברכה,

דני ארגמן

052-7710491


כתבות נוספות