שאל את הרב

זוגיות של דתי וחילוניה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/08/13 02:01 ז באלול התשעג

שאלה

כבוד הרב שלום... אני ובן זוגי ביחד כ5 שנים , התחלנו את הקשר כחילוניים אך לאחר כמה חודשים התחלנו לשמור שבת ביחד... בחודשים הראשונים ממש נהנתי מלשמור שבת איתו, ולמרות שהיה לי קשה הוא עזר לי ועברנו את זה ביחד... תמיד הייתה לו זיקה גדולה לדת. אחרי כמה חודשים התחלתי להרגיש שמאוד קשה לי בגלל שהוא כבר לא היה לצידי יותר, הוא היה מגיע מהעבודה עייף בשישי ואת כל השבת הייתי מעבירה לבד!! גרנו ביחד באותה התקופה ואת רוב השבת הוא היה מעביר בשינה... לא רציתי יותר, אבל גם לא רציתי לפגוע בו שכן הוא מאוד רגיש לעניין הזה... היו פעמים שבריבים בשבת הייתי מדליקה סיגריה או את הפלאפון כי כבר לא יכולתי יותר עם הלבד הזה והוא בתגובה היה אומר לי :״ איך היצר הרע עובד עלייך שעות נוספות״, ״ איזה בום תקבלי מהשם״ ״הוא יראה לך מזה״ , מכל זה יצא שהעברתי שבתות בעצבות גדולה... הוא לא היה מוכן להקשיב , היה מאיים עלי בשם אלוקים, ועוקץ אותי בכל הזדמנות... לאחר כ3 וחצי שנים חזרנו כל אחד להוריו, הן מסיבות כלכליות וגם בגלל שלא יכולתי יותר לעשות איתו שבתות... כשחזרתי להורים שלי הבנתי בעצם שלא שמרתי שבת בגלל שזה בא ממני, ומהרצון שלי ושיותר עשיתי את זה בשביל שלום בית. הפסקתי לשמור שבת...כרגע אנחנו כבר לא גרים ביחד אבל בפעמים שכן יוצא לנו לעשות שבתות ביחד הוא ממש מקשה עלי, ואני כן משתדלת לפחות לא לעשן בשבת מרצון שלי אבל יוצא מזה שהוא ממש מרחיק אותי מהאמונה שלי ומתערב לי בקשר שלי עם אלוקים ואני כבר לא יודעת מה לעשות. השאלה שלי היא איך אפשר לעשות שזה יעבוד? איך אפשר לגרום לו לא להתערב ולתת לי לבד? והאם בכלל אפשר לגשר על משהו שהוא בלתי ניתן לגישור כמו נושא האמונה? זאת הפעם הראשונה שאני שולחת שאלה על הזוגיות שלי, האם זה יעבוד בנינו?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בכלל, בלי קשר לשבת ולדת. מתוך דבריך עולה רושם שהזוגיות שלכם צריכה בירור וטיפול.
אתם צריכים לבדוק האם אתם באמת רוצים זוגיות וכיצד אתם שומרים ומקדמים את הזוגיות.
זה נושא שצריך לשוחח עליו ביניכם בכנות ובסבלנות, בלי עקיצות ובלי איומים.
אולי צריך למצוא יועצת זוגית שתעזור לך להתמודד עם השאלות הללו.

באשר לדת - יש זוגות בהם צד אחד דתי ואחד חילוני - אפשר לחיות בשלום ובאהבה - צריך לשם כך התחשבות הדדית וסבלנות.
הוא לא מפגין כלפיך נכונות לחיות בשלום ואהבה. אין לו התחשבות ולא סבלנות.
האמת היא שבן הזוג שלך לא הולך בדרך ד'. הוא משתמש בדתיות שלו כדי להתנשא עליך, להשפיל וללעוג לך - לא לכך התכוון אלוקים כאשר נתן מצוות.

בן הזוג שלך אולי מקפיד על שמירת שבת (אגב, לישון כל השבת זו לא הדרך לאהוב את השבת...) אבל בדברים אחרים כדאי שיבדוק את עצמו, שלא יאיים עליך ב- 'בום' ולא ב- 'השם יראה לך' שישאל את עצמו מה א-לוהים חושב על ההתנהגות שלו.
אם הוא רוצה ששניכם תהיו יחד בתורה ומצוות שיפסיק לאיים ולהפחיד, שיתחיל להראות לך שהתורה מביאה אותו לשינויים מבורכים. הוא צריך להראות לך שהתורה עושה אותו אדם טוב יותר, מתחשב ואוהב יותר.

את צריכה להציג לפניו את כל הנושאים שהעלית כאן. אתם חייבים לשוחח על כך בפתיחות ורגישות.
את יכולה להראות לו את התשובה הזאת.
את יכולה לומר לו שתלכו שניכם יחד אל רב כדי להתיעץ איתו על הדרך המשותפת שלכם.

כתבות נוספות