שאל את הרב

זוגיות קשה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 25/07/11 21:21 כג בתמוז התשעא

שאלה

לרב שלום!

אני נשואה כ- שנים ואמא ל- ילדים בעלי משרת בקבע(הוא לא נמצא בבית 2 לילות בשבוע )לפני כשנה וחצי אחת החיילות שלחה לו הודעה שבמקרה אני פתחתי זה היה לפני יום הכיפורים והודעה כבקשת סליחה על הכל לא התייחסתי ממש ולאחר מכן עוד כמה פעמיים בשישי שלפני שבועיים נסעתי לבקר חולים בחצי השני של הארץ והנייד של בעלי נסע איתי כיוון ששלי לא היה תקין ושוב היא שלחה הודעת שבת שלום ובגדול ההודעות האלה נמשכות לפחות פעמיים בשבוע כשבאתי לדבר עם בעלי כשחזרתי מהנסיעה ממש כשעה לפני כניסת השבת הוא ממש התעצבן שבכלל שאלתי ומאז ועד היום חלפו כבר שבועיים והוא לא מדבר איתי ולא מתייחס לשום דבר וכשניסיתי לדבר איתו בשישי האחרון נתקלתי בדלת סגורה לחלוטין .מה לעשות????

תשובה

ב,ה

שלום.

על פי המתואר בשאלה שבועיים אחרונים אין בינכם קשר.זה דבר חמור מאוד!!

היכולת שלכם לחיות כזוג מושתתת על היכולת שלכם לתקשר ולשוחח ולהבין אחד את השני. [זה הבסיס לזוגיות.]

עוד לפני שאלת ההודעות בנייד ועוד לפני החשדות והמחשבות והדמיונות (הנכונות או הלא נכונות) עוד לפני הכל - צריך למצוא ערוץ תקשורת שבו ניתן לשוחח !!

אולי כדאי לך ליזום ערוץ כזה בכל מיני צורות ואפשריות למשל :
1)למצוא יום שבו הוא רגוע בעבודה ואז להזמין אותו לצאת למסעדה ושם לפתוח בשיחה.

2)למצוא יום שבו הוא רגוע ואז להזמין אותו לצאת לחיק הטבע לטיול קצר (עם קצת תופינים וצידה לדרך..) ואז לשוחח איתו.

3)ואפשר לשבת בבית בערב לארוחת ערב ולשוחח .

השיחה עצמה צריכה להתחיל לא בדברים כואבים אלא בדברים אחרים כגון תגידי לו 3 דברים שבהם הוא טוב בעינייך ותבקשי ממנו לומר לך 3 דברים טובים עליך.

אל תכנסי בשיחה הזו לדו קרב או לוויכוחים . מטרת השיחה היא לפתוח ולפתח ערוץ או ערוצי תקשורת בינכם.

תלכי לאט ובצעדים בטוחים ! וכשתרגישי שיש ערוץ (לא חייב להיות כמו ערוץ נחל עמוק רחב וכ"ו..) בינכם את בערוץ הזה ניתן לשוחח גם על דברים כואבים ודברים שנמצאים על הלב.

זה הרי ברור שכל עוד העיניין הזה המתואר בשאלה נמצא לך על הלב יש לך איזה מחסום מול האיש שלך ולכן עלייך להוריד את המחסום הזה על מנת להיות שותפה ליצירת הערוץ כערוץ שמקשר בין הלב שלך ללב שלו ובין הלב שלו ללב שלך.

בהצלחה,


עוזיאל אליהו

.

כתבות נוספות