שאל את הרב

זוגיות ח כסלו

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 15/11/10 13:33 ח בכסלו התשעא

שאלה

בס"ד

שלום לכב' הרב.

הסיפור שלי קצת ארוך, אז אני אנסה כמה שיותר לקצר.

אנחנו נשואים קרוב ל-3 שנים. ב"ה יש לנו בת חמודה ויפייפיה בלי עין הרע ושמה אפרת. אפרת הגיעה אלינו אחרי שנה ושבעה חודשים, שזה הזמן בו נפקדתי, אחרי טיפול פוריות טבעי.

אנחנו 5 חודשים בערך אחרי לידה. בחמשת החודשים הללו הרגשתי שהנישואים לא כמו פעם. בעלי, היה איתי פעם אחת לחודש, לא נגע בי יותר מזה. הפרדתי את המיטות לאור העובדה שאין קשר והייתה לי תקופה קשה שהרגשתי ממש לבד. לפני כחודש אמרתי לו שאם המצב לא ישתנה, אני רוצה להיפרד, הרי מה הטעם?

החודש, הוא השתנה אבל זה קרה רק אחרי הטבילה.

לפעמים אני מרגישה שהוא לא מבין אותי בכלל.

התחלתי ללכת למכון כושר על מנת שזה ישפר את ההרגשה שלו, כי הוא רוצה שאני ארד במשקל.

ברור שזה טוב ובריא, אבל הייתי שמחה אם הוא היה אוהב אותי גם ככה, או היה מראה את זה.

כששאלתי אותו למה הוא לא רוצה להיות איתי, הוא טען שלא תמיד בא לו. אחר כך דברנו על הנישואים והוא אמר שהוא הסכים להתחתן איתי רק אחרי שאמרתי לו בטלפון שאני ארד במשקל ויעשה דיאטה.

בתחילת הנישואין בעלי שמר עיניים, אבל עכשיו הוא אמר שקשה לו. הרב חושב שזה בגללי? הרי אישה צריכה לשמור את בעלה מן החטא?

בעיה נוספת זה חמי וחמותי:

בחודש השביעי להריוני, התארחנו אצל הוריו של בעלי. הם אינם שומרי תו"מ. כשהגענו, חמותי טענה שאני יכולה להציע לבדי את המיטה. התעלמתי והצעתי אותה. מיותר לציין שהספה עליה היינו צריכים לישון, גם לא הייתה פתוחה ובעלי פתח אותה [לא שידענו כ"כ איך...] אחרי זה, במוצ"ש, ארגנתי את הדברים ובמרפסת ראיתי חלקים של השחמט מפוזרים על הרצפה, אחרי שאחיינית של בעלי שיחקה בהם. התחלתי להרים, וחמי וחמותי הגיעו והסתכלו עליי אוספת, והוסיף חמי "לעזור" לי תוך שהוא מגלגל את החלקים אליי בעזרת הרגליים שלו. [כל זה קרה כשבעלי התפנה]. אמרתי את זה לבעלי, שקצת הרגשתי לא בנוח, אך הוא לא עשה עם זה דבר. אמרתי לבעלי שאני לא רוצה לעשות שוב סופשבוע אצל הוריו, כי התחושה שם לא נוחה.

אחרי הלידה, כשהגיעו לבקר אותי בבית אימי, חמי אמר שאפרת אמרה לו "סבא חמור", לא הבנתי מה פשר הדברים ולמה הוא אומר זאת. חמותי אמרה לאפרת "אמא לא נותנת לך מספיק אוכל, נכון?", בעלי אמר: אמא למה את אומרת את זה? וזהו.

עכשו חמי וחמותי רוצים שוב שנעשה אצלם סופשבוע, ובעלי

תשובה

ב"ה

לשואלת שלום,

א.בהחלט יש מה להציל,
אבל קודם צריך לטפל בנושא הזוגי, כי אם זה לא יטופל לא יהיה לך פרטנר מול ההורים שלו, הרי הוא החוליה המקשרת ביניכם.

ב.קורה אצל זוגות רבים שיש משברון אחרי לידה, האישה לא במיטבה, עייפה סחוטה מההריון ומהלידה, מפורקת גופנית ולפעמים גם נפשית, והבעל מחפש את עצמו במציאות החדשה,
נוסיף לכך את האפשרות שהאימה משקיעה את מירב תשומת הלב לילדה החדשה ואז הבעל שואל את עצמו איפה אני? והתשובה יכולה להיות גילוי אפטיות!,
אין פלא שאפשר להגיע למצבים כאלה, והפתרון פשוט, להערך לקראת המצב החדש, להביע את החששות לבטא את הצרכים, ולבדוק שאכן הזוגיות היא זו שנמצאת במרכז ההויה שלכם!
מבחינה מעשית רק אתם יכולים לדעת איזה צעדים אתם צריכים לעשות בענין הזוגי,
דברי איתו,תשאלי תדובבי אותו עד שהוא ירגיש שאת אכן מבינה אותו ואת ונותנת מקום לגיטימי לצרכיו ותחליטו יחד על מה אתם הולכים.
אם הדבר יעלה בידכם, תתחילי להרגיש שגם הוא מבין אותך.

כמובן, זה לא בא במקום יעוץ, אלא רק הדרכה כללית.


בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות