שאל את הרב

זה קשה מדי

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 23/10/13 22:03 יט בחשון התשעד

שאלה

ערב טוב, אני אמורה לטבול רק בעוד שבוע ואנחנו כבר לא יכולים לשמור, הפתרון היחיד הוא שאחד מאיתנו ייצא לקניות או למשהו אחר, אבל אי אפשר להמשיך ככה, זה לא ריאלי שלא נראה אחד את השני כמעט במשך שבוע שלם, ואין לי מושג מה נעשה בשבת. אני רואה על בעלי שזה גדול עליו, הוא כבר לא יודע איך הוא יסבול את זה, אני מרגישה שעוד רגע הוא יישבר ואני איתו (או הפוך, אני והוא איתי).

איך אפשר לעמוד בזה? ולמה בכלל ה' עושה לנו את זה, חודש אחרי חודש, כשהוא יודע שכל חודש זה מתיש אותנו ואנחנו תמיד כמעט נשברים? ולמה בכלל אי אפשר לטבול אחרי רק 7 ימים? האם יש לזה איזה פתרון?

תודה!

תשובה

שלום!

אני מזדהה מאוד עם כאבכם, בוודאי מדובר בקושי גדול, מעין מסירות נפש שכל זוג יהודי צריך לעמוד בה.

עם כל הקושי צריך להאמין באמונה שלימה שהקב"ה, המטיב והרחמן, שציווה על המצווה - בוודאי נתן גם את הכוח לקיים אותה. כמובן שצריך הרבה מאוד כוח, אבל "לפום צערא אגרא" - ככל שיותר קשה כך מקבלים יותר שכר.

בתור עצה פרקטית אציע שלא כדאי בזמן שאסורים להיות לבד בבית בשבת, זה סתם להיכנס לתיסכולים. אפשר לנסות לארגן באופן כזה שבשבתות שאסורים מתארחים אצל ההורים וכדומה, ובשבתות שמותרים נשארים יחד בבית, וכך הרבה יותר נוח וטוב.

לעניין ההלכתי: אם המחזור נמשך יותר מארבעה-חמישה ימים - כדאי לפנות לרב מומחה בנושא (או דרך מכון פועה שיכולים לעזור) שיבדוק, כיוון שלפעמים הכתמה בתחילת ובסוף המחזור אינה בגוון והאופן האוסר, וכך יתכן ונאסרים מאוחר יותר וכן אפשר להתחיל את ספירת הנקיים מוקדם יותר.
כמו כן כדאי לשתות לימונים סחוטים לקראת סוף המחזור ותחילת ימי הנקיים, כיוון שהלימון בעל סגולה טבעית להפחית הכתמות ולקצר את משך הדימום.

בהצלחה רבה!

כתבות נוספות