שאל את הרב

ויתורים

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 04/05/12 10:08 יב באייר התשעב

שאלה

שלום הרב,

אנחנו זוג נשוי, טרי, התחתנו לפני 10 חודשים.

עד לפני כ3 שנים לערך הייתי והשתייכתי למגזר של הכיפה השחורה, עד שהחלטתי לעשות שינוי משמעותי בחיי להחליף לכיפה סרוגה ופשוט להשתייך לציבור הדתי לאומי. ההחלטה הגיע מכיוון שלפני כ5 שנים הכרתי את אשתי, שהיא מגיעה מציבור דתי לאומי, (היינו יחד 4 שנים עד שהתחתנו) ולכן הרגשתי סוג של צביעות וחילול השם גמור להסתובב על בחורה במיוחד עם כיפה שחורה. כמובן שהיו עוד מניעים, אבל זה המניע הגדול. תמיד הבהרתי לה, שזה שאני עם כיפה סרוגה, לא אומר שכל הערכים שגדלתי עליהם או דעות כלשהן שיש לי משתנים.

לפני החתונה עשינו שיחה של איך כל אחד רואה את החיי נישואין שלו.

עכשיו, לי תמיד הייתה בעיה עם הסגנון לבוש שלה(חצאיות וחולצות קצרות) וכשדיברנו, היא אמרה שהיא תעשה הכל בכדי "למצוא" טיפה יותר ארוך. גם חולצות וגם חצאיות.. כשדיברנו על להפריד מיטה בנידה, היא התנגדה בתוקף, ומצד שני אני עמדתי על שלי בתוקף. בסופו של דבר(אחרי ריב מאוד גדול!) ויתרתי. דיברנו כמובן על כיסוי ראש. אני רציתי מלא.. פאה.. משו.. היא לא רצתה כלום! הגענו להסכמה שהיא תשים חצי כיסוי ראש. (אחרי ריב גדול מאוד!) ב"ה התחתנו, והבעיות התחילו לצוץ.י ש לציין שיש לה שיער ייחודי.. תלתלים בלונדינים, ובגלל זה קשה לה להפרד מהם. א. היא שמה כיסוי ראש לא מה שדיברנו עליו. אני מדבר על זה ששמה סרט קטן, שגם אותו הייתה מקפלת לחצי. ב. כל יום ששמה את הכיסוי ראש התלוננה ובכתה מול המראה כמה שזה מגעיל ולא יפה לה. כמובן שדאגתי כל היום לרומם ולהדר אותה ולהגיד לה כמה שהיא יפה!(מה שבאמת אין עליו עוררין) יש לציין שיש לה שיער ייחודי.. תלתלים בלונדינים, ובגלל זה קשה לה להפרד מהם. ג. החצאיות, לא רק שהן לא נעשו ארוכות אלא התקצרו יותר! החולצות בהן לא נגעה בכלל.. לא האריכה ולא קיצרה, אלא המחשופים טיפה מבצבצים.

היה לנו ריב גדול על החצאיות שבסופו החלטנו שהיא תחזיר אותן לפחות לאיפה שהן היו ולפחות לא תקצר. הסכימה. ויום אחרי השיחה, שוב אותו סיפור. שוב התפוצצה הפרשה, שבסופה ממש התלהטו הרוחות, ואמרתי לה, (אחרי התייעצות עם רב) שאני אפסיק להעיר לה והיא לא תשמע ממני יותר כלום על זה. וכך היה.. החצאיות נשארו בהינן, ואני שותק. יש לציין שכל כמה זמן(במיוחד בחורף) יש ל ה יציאות על זה שהיא רוצה ללכת עם מכנסיים ורק בשבילי היא לא שמה

תשובה

ב"ה,

שלום וברכה,

אשמח לעזור לך בפלפון 052-7710491


בברכה,


דני ארגמן

כתבות נוספות