שאל את הרב

התקרבות לה' שלא לשמה, ועוד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 30/08/03 19:03 ב באלול התשסג

שאלה

שלום כבוד הרב!

דבר ראשון יישר כוח על העבודה הזו..

ועכשיו לשאלות-

1. יש לי בעיה, אני מרגישה שאני מתקרבת לקב"ה רק בשביל שיעזור לי ושהכוונות שלי הם לא באמת טהורות לעבוד אותו באמת! ואני אסביר, יש לי משהו ואני מאוד רוצה שהקב"ה יעזור לי להיפטר ממנו, אז אני מתחילה להתחזק. השאלה שלי, האם התפילות והברכות והבקשות האלה באמת מתקבלות? אפילו שהם כנראה בהתחלה לא באמת מהלב?! מקווה שהבנת את השאלה..

2. האם מותר לקרוא את קריאת שמע בלילה לא על המיטה? במקרה שנגיד מישהו ישן בחדר שלי ויש חושך, אני לא רוצה להעיר אותו ואני גם לא זוכרת בע"פ את כל קריאת שמע ואז אני קוראת אותה בחדר אחר ואח"כ באה למיטה-האם זה מותר?

3. עוד משהו בקשר לקריאת שמע-זה האם מותר לי אחרי שאני אומרת את תפילת המפיל לקום לסגור את האור כי אני לא זוכרת אותה בע"פ..?

4. ועוד משהו זה שהאם מותר לי לקרוא את קריאת שמע אחרי 00:00 בלילה?

5. יש לי עוד שאלה אחת אחרונה...

האם באמת שקוראים 40 יום את שיר השירים, ומבקשים בקשה היא מתגשמת? קראתי פעם את השאלה הזאת פה ולא זכרתי מה הייתה התשובה. אז חיפשתי ולא מצאתי את זה שוב ולכן אני שואלת...

תודה רבה רבה! מקווה שלא סיבכתי אותך עם השאלות ושהבנת את כולם.

ושוב תודה!! האתר הזה פשוט מדהים! עוזר המון..

אני.

תשובה

בס"ד

1. בטח שה' שומע אותך!
יש משנה שאומרת "הנותן צדקה לעני כדי שיחיה בנו - הרי זה צדיק גמור". ונכון שזה לא מדרגה של אלה שעובדים את ה שלא על מנת לקבל פרס. אבל גם זו מדרגה. שמתוך שלא לשמה - יבואו לשמה.

ולכן זיכרי - ה' מאוד שמח שאת רוצה להתקרב אליו עוד יותר, ולהתפלל אליו מתוך כוונות טהורות נטו. גם להתקרבות כדי שה' יעזור לך יש ערך עצום, שהרי את לא מתחרטת על דברים טובים שאת עושה גם אם בסוף לא נענית בכל מה שביקשת.

[תזכרי תמיד שה' הוא אבא שלך!] כמו שמאבא אפשר לבקש בקשות והוא אוהב את ילדיו גם אם אינם מושלמים, כך גם היחס בינינו לה'.

2. לא רק מותר, אלא כך צריך. אם תעירי את מי שישן הרי זו מצוה הבאה בעבירה!

3. כן, מותר אחרי ברכת המפיל לסגור את האור שהרי זה בשביל השינה.

4. אחרי חצות (שזה לא דוקא 00:00, אלא משתנה בין יום ליום - אפשר להסתכל בלוח. היום זה בערך ב11:30) יש לקרוא קריאת שמע כרגיל, אלא שאת ברכת המפיל יש לברך בלי ברכה.

5. בעניין שיר השירים - את בודאי לא חושבת שזה עובד כמו כספומט. משלמים את המס ומקבלים מה שרוצים. אני לא מכיר את סגולה כזו. אבל אם זה אמיתי - זה נשמע לא רע. כיון שהשיר הזה הוא שיר של אהבה לאלוקים. וכשיש אהבה גדולה בין אלוקים ואדם, אהה קבועה. ארבעים יום. זה בסיס טוב מאוד לכך שיהיה טוב לאדם.

כתבות נוספות